طراحی خدمات یکی از اجزای محوری فرآیند توسعه محصولات جدید در نظر گرفته شده که تاثیر قابل توجهی بر فعالیت پایین دستی توسعه محصولات جدید مانند انتخاب پروژه و تست بازار دارد. با وجود اهمیت به رسمیت شناخته شده طراحی خدمات، جای یک فرایند حل مسئله سیستماتیک و موثر خالی است که تمام فعالیت های خدمات طراحی را پوشش دهد. برای پرداختن به این شکاف، یک رویکرد سیستماتیک طراحی خدمات بر اساس اسلوب نوآوری نظام یافته توسعه داده شده است. همچنین، یک نمونه موردی برای نشان دادن اثربخشی استفاده از این روش در زمینه خدمات ارائه شده است.