مقالات و تحقیق آماده

ارائه محصولات فایلی و دانلودی برای شما عزیزان

مقالات و تحقیق آماده

ارائه محصولات فایلی و دانلودی برای شما عزیزان

دانلود پژوهش مبانی الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی

پژوهش-مبانی-الگوی-تعالی-سازمانی-و-سرآمدی
پژوهش مبانی الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 67
حجم فایل: 551 کیلوبایت
قیمت: 38000 تومان

توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع مبانی الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی،
در قالب doc و در 67 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن:
2-1- مقدمه
مدل‌های تعالی سازمانی ابزاری جامع و مناسب برای سنجش عملکرد سازمان بشمار می‌آیند که کنترل و بهبود را تسهیل می‌کنند، سازمان‌ها به دنبال رشد و پیشرفت می‌باشند و برای ارزیابی میزان موفقیت سازمان در دست‌یابی به اهداف باید سازمان را بر اساس چشم انداز, استراتژی, برنامه‌های استراتژیک و اهداف بلند مدت مورد ارزیابی قرار داد. دیگر نمی توان سازمان را بر اساس نتیجه‌ی نهایی آن مورد سنجش قرار داد. از آنجا که یک محصول نهایی به تنهایی بیان گر نحوه‌ی عملکرد سازمان نیست، برای ارزیابی کیفی سازمان باید نتایج و فرایند‌ها را در کنار هم مورد توجه قرار داد (فوینتس و همکاران،2004)
مدل تعالی سازمانی چارچوبی روشمند برای ارزیابی عملکرد سازمان‌ها در دو حوزه ی فرایند‌ها و نتایج حاصل از این فرایند‌هاست (اسپاین،و سیک 1999).
در نتیجه مدل تعالی سازمانی مدلی مناسب برای ارزیابی عملکرد کیفی سازمان است.دستاورد‌های حاصل از ارزیابی در این مدل شامل نقاط قوت سازمان و زمینه‌های قابل بهبود آن که برای دست‌یابی بهبود فهرستی از برنامه‌های اولویت بندی شده را نیز پیشنهاد می‌کند.( اسپاین،سیک 1999).
این ابزارها با توجه به دسته بندی سیمونز از اهرم‌های کنترل در دسته سیستهای کنترل تشخیصی جای می‌گیرد (سیمونز، 1988) بررسیها هم نشان می دهد استفاده از مدل‌های تعالی سازمانی در بهبود عملکرد سازمان‌ها موثر بوده است (کریستین سن، جول 1999) با توجه به قوت اینگونه مدل‌ها بسیاری از کشورها از مدل تعالی سازمانی به عنوان مبنایی برای تدوین جایزه‌های کیفیت و بهره وری در سطح ملی استفاده کرده اند که مقیاسی را برای مقایسه شرکت‌ها در سطح ملی دست می دهد (مشبکی، اصغر 1385) در سال‌های اخیر در کشور ما نیز این ابزارها اقبال ویژه ای یافته اند و سازمان‌های ایرانی هم ( مانند شرکت‌های خودرویی وفولادی ) مدل تعالی بنیاد کیفیت اروپا (مدلEFQM)را که متداولترین مدل‌های تعالی در سطح جهان است(هیکز، 1997) به عنوان مبنای سنجش و مقایسه عملکرد و کارایی خود مورد استفاده قرار داده اند
با گذشت زمان و اهمییت یافتن مفاهیم مدیریت کیفیت فراگیر و سرمایه‌های انسانی، ابعاد دیگری هم در نظام‌های سنجش عملکرد مورد توجه قرارگرفت. ازاینرو تلاش‌هایی درراستای جستجوی کیفیت درهمه سطوح سازمان وهمه بخش‌های زنجیره ارزش انجام گرفت که ‍‍‍پیدایش استانداردهای سری ایزو9000 دستاورد چنین دیدگاهی بود. هرچند با پیچیده تر شدن فضای کسب و کار، سازمان‌های نیازمند سازو کارهای جامع تری بودند (تیلر، 1995) و (مونستد، نونز، 2000)
مدل‌های تعالی سازمانی با هدف اندازه‌گیری عملکرد کلان سازمان همراه با نگرش فراگیر به تمامی ابعاد سازمان و در بر گرفتن همه ذی نفعان ابداع شدند. نمونه ای از این مدل‌ها، جایزه دمینگ در آسیا، مدل مالکوم بالدریچ در آمریکا ومدل EFQM است، جوایز کیفیت بسیاری در سراسر دنیا با الهام از این مدل‌ها توسعه یافته اند. شایان ذکر است از آنجا که گستره فعالیت سازمان‌ها جهانی شده وهمگی از شرایط کم وبیش همانندی در رقابت برخودارند، این مدل‌ها نیز در ویرایش‌های تازه خود تا اندازه زیادی همگرا شده اند و مفاهیم وارزش‌هایی که به کار می‌گیرند به همدیگر نزدیک شده است (نجمی، منوچهر و حسینی سیروس، 1382
و . . .


فهرست مطالب:
2-1- مقدمه
2-2- تاریخچه
2-3- معرفی مدل‌های سرآمدی
2-3-1- مدل جایزه دمینگ
2-3-1- 1- انواع جایزه دمینگ
2-3-1-2- معیارهای مدل دمینگ
2-3-2- مدل جایزه مالکوم بالدری
2-3-3- مدل جایزه کیفیت اروپا (EFQM)
2-3-3-1- ویرایش 2010 EFQM
2-3-3-2- روزشمار مدل EFQM در یک نگاه
2-3-3-3-تغییرات اصلی در عناوین توانمندسازها ونتایج ویرایش های 2003 و2010
2-3-3-4- معرفی محورهای مدل جایزه ملی کیفیت اروپا(EFQM)
2-4- ارکان مدل‌های تعالی سازمانی (EFQM)
2-4-1- توانمند سازها
2-4-2- نتایج
2-5- دلایل استفاده سازمان‌ها از مدل EFQM
2-6- درچه سازمان‌هایی EFQM بکار گرفته شده است؟
2-7- مدل تعالی سازمانی در ایران
2-8- معرفی اصول 8 گانه بنیادین تعالی (مدل 2003)
2-9- معرفی اصول 8 گانه بنیادین تعالی (ویرایش 2010)
2-10- مطالعات انجام شده:
2-10-1- تحقیقات داخلی :
2-10-1-1جلودار ممقانی (1385) 732-10-1-2-قمصری، بهبود روش‌های کار وبهره وری سازمانی براساس اصول الگو
2-10-1-3- شرکت قطعه ساز وابسته به صنعت خودرو اظهار نامه EFQM سال 1385
2-10-2- مطالعات خارجی
2-10-2-1- مطالعه موردی شرکت موتورولا
2-10-2-2- دون لیزبرن ایرلند
2-10-2-3- شرکت ان اس کی (انگلستان)
2-10-2-4- بالتر وبندل (2005)،
2-10-2-4-شرکت نوکیا (NOKIA)
2-11- ارزیابی عملکرد شرکت‌ها

منابع دارد

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد