فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docتعداد صفحات: 25حجم فایل: 140 کیلوبایت قیمت: 38000 تومانتوضیحات:
تحقیق با موضوع مبانی فراشناخت ، در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
ظهور نظریه هایی که بر نقش فرایندهای عالی مؤثر بر مهار و هدایت فرایندهای شناختی تاکید دارند از جمله پیشرفت های عمده در حوزه روانشاسی به شمار می آید. این فرایندهای عالی تر به عنوان فراشناخت مطرح شده اند(کارشکی،1381). این مفهوم در مقایسه با شناخت یک پدیده جدید به حساب می آید، یعنی سابقه ای به قدمت شناخت ندارد. اولین بار هارلو (1949)بود که مفهوم یادگرفتن یادگیری را در یک رشته آزمایش که با میمونها انجام داد مطرح نمود. در این آزمایش ها میمون ها وادار می شدند تا مسائلی را که به انها نشان داده می شد را حل کنند. یافته جالب هارلو این بود که میمونها هر چه مسایل بیشتری حل می کردند در حل مسائل تواناتر می شدند . یعنی حیوانها یاد می گرفتند که چگونه یاد بگیرند . در زمان هارلو اصطلاح فراشناخت رایج نبود و در دوره روانشناسی خبر پردازی به جای مفهوم یادگیری یادگرفتن از اصطلاح فراشناخت استفاده شد.اگر چه هارلو مفهوم یادگرفتن یادگیری را مطرح ساخت که از لحاظ مفهومی با اصطلاح فراشناخت برابر است ولی گفتگو درباره اصطلاح فراشناخت در دهه 1970 آغاز شد و جان فلاول نخستین کس بود که بحث درباره فراشناخت را آغاز کرد و به تدریج تعداد زیادی از دانشمندان به آئین نوین تفکر در حوزه روان شناسی روی آوردند (آقازاده واحدیان ،1377). علی رغم آنچه گفته شد به لحاظ تاریخی مطالعه در حوزه فراشناخت از دو زمینه آغاز شده است که در رشد فراشناخت نقش محوری و اساسی داشته اند. این دو حوزه عبارتند از :
فهرست مطالب:
تاریخچه فراشناخت
حوزه روان شناسی شناختی از دهه 1960
حوزه روان شناسی رشد از دهه 1970
فراشناخت و اختلالات هیجانی
دانش فراشناختی( باورهای شناختی )
فراشناخت به عنوان شناخت در باره شناخت
فراشناخت به عنوان بازبینی و کنترل دنیای درونی
تجارب فراشناختی
راهبردهای کنترل فراشناختی
هیجان، بازبینی و کنترل فراشناختی
فرا شناخت و روانشناسی بالینی
مدل فراشناختی اختلال روانشناختی
خلاصه ای از مدل درمانی فراشناختی
مدل بازسازی شده A-B-C
پیشینه پژوهشی درمان فراشناختی
منابع دارد
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.