فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docتعداد صفحات: 47حجم فایل: 149 کیلوبایت قیمت: 38000 تومانتوضیحات:
تحقیق با موضوع راهبردهای شناختی وفراشناختی یادگیری، در قالب فایل word و در 47 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
امروزه برخلاف گذشته، دیدگاههای حاکم بر روانشناسی تربیتی بسیاری از عوامل و ابعاد یادگیری را قابل تغییر و اکتساب میدانند. یکی از نکات مهم که همواره مورد تأکید شناخت گرایان است آموزشپذیری بسیاری از عوامل دخیل در یادگیری است. شناخت گرایان در آثارشان بر قابل یادگیری بودن خلاقیت، حل مسأله، راهبردهای شناختی و فراشناختی تأکید نمودهاند (بایلز وهمکاران 2001 به نقل از مصرآبادی 1380).
افراد اغلب تصور میکنند که تنها ارائه مواد آموزشی به فراگیران پاسخگوی مسئولیت آنان است. در حالی که این تصور صحیحی نیست و مدرس، معلم، یا مسئولین آموزش باید راه و روش آموختن و یادگیری مواد ارائه شده را نیز به شاگردان بیاموزند (فردانش 1372، ص165).
در فعالیتهای آموزشی علاوه بر برنامهریزی و سازماندهی منطقی محتوای آموزشی، باید توجه فراگیران را به اطلاعات جلب کرد و به آنها یاد داد که اطلاعات را در حافظة بلند مدتشان رمزگردانی کنند و زمانی که این اطلاعات را نیاز داشته باشند به درستی آنها را بازیابی کنند. البته جلب توجه فراگیران، به رمزگردانی اطلاعات و فرایند بازیابی آنها همیشه کار آسانی نیست. واقعیت اسفبار این است که اغلب کودکان و بزرگسالان یادگیرندگان ناکارآمدی هستند (بایلر و اسنومن ، 1993)
واقعیت این است هنگامی که ماهیت تکلیف یادگیری تغییر پیدا میکند فقط اندکی از فراگیران به این فکر میافتند که متناسب با این تغییر، روشهای رمزگردانی خویش را تغییر دهند (همان منبع).
فهرست مطالب:
مقدمه
تعریف راهبردهای یادگیری
راهبردهای شناختی
راهبردهای تکرار یا مرور
روش ها و راهکارهای راهبردهای تکرار
راهبرد بسط و گسترش معنایی
روشها و تاکتیکهای گسترش معنایی
راهبرد سازمان دهی
روشها و راهکارهای سازماندهی
راهبردهای فراشناختی
دانش ویژه راهبرد
دانش راهبرد اسنادی
تفاوتهای جنسی در استفاده از راهبرد
راهبردهای یادگیری و رشد
الگوی پیشنهادی تنظیم فعالیتها و راهبردهای یادگیری
پیشینه عملی تحقیق
پژوهشهای خارجی
پژوهشهای داخلی
رفرنس درون متنی دارد
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.