طرح درس و روش تدریس ریاضی ششم، درس تقارن و مختصات در قالب ورد و شامل 8 صفحه.
برای تدریس مبحث تقارن و مختصات ریاضی ششم، میتوان از روشهای متنوع و جذابی استفاده کرد که درک عمیق و ماندگاری را در دانشآموزان ایجاد کند. در اینجا یک روش پیشنهادی گام به گام ارائه میشود.
یادآوری مفاهیم پایه: مرور مفاهیم قبلی مانند اشکال هندسی، خط، نقطه، زاویه. پرسش شفاهی از دانشآموزان دربارهی اشکال متقارن و نامتقارن در محیط اطرافشان.
ایجاد انگیزه: نمایش تصاویر یا ویدئوهایی از تقارن در طبیعت(مانند پروانهها، گلها، برگها) یا هنر و معماری(مانند آثار هنری اسلیمی، تاج محل). طرح یک مسئلهی جذاب مرتبط با تقارن، مانند: چگونه میتوانیم یک شکل نامتقارن را به یک شکل متقارن ...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ دانش آموزان با شباهت مختصات نقاط و قرینهی آن نقاط آشنا شوند.
✅ دانش آموزان با قرینهی نقاط در دستگاه مختصات آشنا شوند.
✅ دانش آموزان بتواند قرینهی اشکال را نشان دهند.
✅ دانش آموزان به قرینهها در پیرامون خود توجه کنند.