فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 15 حجم فایل: 152 کیلوبایت قیمت: 45000 تومان
توضیحات: تحقیق رشته مدیریت با عنوان استراتژی های بازاریابی در مرحله افول بازار، در قالب فایل word و در حجم 15 صفحه، همراه با نمودارها و توضیحات کامل.
بخشی از مقدمه: بیشتر محصولات، سرانجام وارد مرحله پیری یا افول خود درچرخه حیات محصول می شوند. با کاهش فروش ها، دوباره ظرفیت مازاد تولید پدیدار می شود. با رقابت سخت و نبرد رقبای باقیمانده برای حفظ سطح فروش خود در این مرحله، سود های آنها نیز کاهش می یابد، در نتیجه خرد جمعی حکم می کند که شرکت ها یا باید تولیدات این محصولات را متوقف کنند یا برای حداکثر نمودن سود در کوتاه مدت از آنها برداشت کنند. اما این شرکت ها می توانند از استراتژی های دیگری نیز استفاده نمایند. آنها می توانند تلاش کنند تا جایگاه خود را در حین زوال بازار حفظ کنند، جایگاه خود را بهبود ببخشند یا تلاش های خود را روی یک یا چند تقاضا یا بازار بسیار خاص متمرکز کنند.
فهرست مطالب: مقدمه ویژگی مرحله افول استراتژی های مرحله افول متغیر های وضعیتی استراتژی برداشت متغیر های وضعیتی استراتژی حفظ(نگهداری متغیر های وضعیتی استراتزی بازمانده سود آور متغیر های وضعیتی استراتزی بازار بسیار خاص وکوچک مشخصات بازار پیش بینی تقاضا روش های کیفی روش های کمی مشخصات رقبا موقعیت رقابتی شدت رقابت مشخصات شرکت سهم بازار(MS) دسته بندی منابع سازمان قابلیت وشایستگی های محوری سازمان وفاداری شاخص های سنجش وفاداری مشتریان منابع