توضیحات:
مقاله ترجمه شده بررسی و نقش وضوح خودانگاری در رفتار مصرف کننده، در قالب فایل word و در حجم 35 صفحه، بصورت کاملا ویرایش شده، همراه با اصل مقاله انگلیسی مربوط به سال 2015.
عنوان انگلیسی مقاله:
Self-concept clarity: Exploring its role in consumer behavior
سال چاپ: 2015
محل چاپ (دریافت شده از Elsevier):
Journal of Economic Psychology 46 (2015) 98–110
بخشی از متن ترجمه:
پژوهش ما نقش SCC در رفتارهای مصرف کنندۀ منتخب را مورد بررسی قرار میدهد. نظرخواهی از 301 مصرفکننده اثبات کرد کهSCC درمورد رضایت کلی مصرفکننده از زندگی نقش دارد و فقدان آن به رفتارهای مصرفکننده نظیر تحت تأثیرات متقابل اشخاص قرارگرفتن، پولپرستی، شککردن پس از خرید، خرید برای گریز از واقعیت و استفاده از محصولات بهعنوان پشتگرمی هویتی، منجر میشود. مجموعۀ نتایج اخیر نشان میدهد که مصرفکنندگانی که وضوح خودانگاریشان پایین است و بخاطر ویژگیهایش با خود سردرگمی و نگرانی حاصل از آن لطمه میبینند از بازار بهعنوان تدبیری جهت غلبه بر آنها، استفاده میکنند. این نتایج حاکی از این هستند که مفهوم سودمندی، درک ما را درخصوص رفتارهای خاص و مهم مصرفکننده وسعت میبخشد.