توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع تعاریف نام تجاری (برند)،
در قالب doc و در 22 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
2-1-1)مقدمهَ
برند ها دارایی های غیر مشهودی به شمار می آیند که انعکاس دهنده خوبی از ارزش واقعی یک شرکت بوده و تیین کننده منبع مزیت رقابتی پایدار میباشند.http:www.Financialexpress.com) ).
امروزه برخورداری از برند قوی یک مزیت رقابتی محسوب میشود.برند معروف میتواند مزایای مادی برای شرکت به ارمغان آورد.برند تجاری یک دارایی استراتژیک محسوب میشود و لازم است هم در داخل هم در خارج از سازمان مدیریت شود.برند دارایی نامشهود هر شرکت است که میتواند ارزش های بسیاری برای شرکت خلق کند.(کلانتری پور, 1390).
بدیهی است در دنیای کسب و کار امروزهر کسب به اهمیت انتخاب برند مناسب برای شرکت و محصولات و خدمات اراعه شده در بازار پی برده است.برند مناسب برای محصول میتواند بر موضع گیری محصول در بازار تاثیر داشته باشد که این به نوبه خود میتواند بر میزان موفقیت محصول و به دست آوردن سهم بیشتر بازار اثر گذار باشد.
شرکت ها در بازاریابی جدید, برای ایجاد تمایز میان محصولات خود و رقبا از استراتژی ها و روش های گوناگونی استفاده می کنند.یکی از تصمیمات مهم در بازاریابی امروز,تصمیم در مورد برند تجاری برای محصول است.اگر برند تجاری با رعایت نکات روانشناسی,مطالعه رفتار مصرف کنندگان و با توجه به اصول صحیح بازاریابی انتخاب شده باشد.موفقیت یک محصول در بازار را به مقدار زیادی تضمین می کند.بر طبق نظر جان مورفی,نام تجاری مهمترین عنصر آمیخته برند است,زیراعنصری است که شرکت امید دارد هیچ گاه مجبور به تغییر آن نباشد,یک برند تجاری,نقش های مهمی ایفا می کند,متمایز کننده محصول و خدمت است,با مصرف کننده ارتباط برقرار می کند و به عنوان یک حوزه قانونی عمل می کند که تولید کننده می تواند در آن سرمایه گذاری کند.(Murphy,1993).
دیوید آکر برند را سمبلی می داند که با تعداد زیادی دارایی,تعهد ذهنی پیوند خورده است و هدف آن شناسایی و تمایز محصولات است.(Aker,1991).
رونی بیان می کند برند یک عبارت,علامت یا سمبل یا ترکیبی از این هاست که به منظور شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده یا گروهی ار آنان,از محصولات رقبا مورد استفاده است.Roony,1995) ).
برند نام ; واژ ; علامت ; سمبل ; یا ترکیبی از آنهاست که برای شناسایی کالا ها و خدمات فروشنده مورد استفاده قرار می گیرد.یک برند چند وظیفه کلیدی را انجام می دهد که شامل این موارد است:
1-محصول یا خدمت را مشخص و متمایز می کند و به مشتری اجازه تشخیس;رد و یا سفارش آن را
می دهد.
2-پیام ها را به مشتری ابلاغ می نماید.اطلاعات فراهم شده می تواند شامل بیانات مربوط به سبک و روش زندگی استفاده کنندگان;مدگرایی و یا افزایش ثروت آنها باشد.
3-به عنوان قسمتی از دارایی قانونی محسوب می شود که دارنده این امتیاز می تواند از طریق آن سرمایه گذاری کند و یا از طریق قانونی در مقابل رقبا حمایت شود.
یک نام تجاری هم ماهیت فیزیکی و هم ماهیت ذهنی و ادراکی دارد.جنبه فیزیکی آن در قفسه های سوپر مارکت یا مراکز اراعه کننده خدمات یافت می شود,ولی ماهیت مفهومی و ادراکی آن در فضای روانی و ذهنی یک مشتری جا دارد. (Pamela et.al,1999).
و . . .
فهرست مطالب:
2-1-1)مقدمهَ
2-1-2)تاریخچه برند
2-1-3)ویژگی های یک برند مناسب
2-1-4)قدرت و ارزش برند
2-1-5)برند سازی
2-1-5-1-) برندسازی خارجی
2-1-5-2) برندسازی داخلی
2-1-6)عملکرد برند و معیار سنجش آن
2-1-7)عملکرد برند در سطح کار کنان
2-1-8)حس تعلق کارکنان به برند
2-1-9)تعهد کارکنان به برند
2-1-10)وفاداری کارکنان به برند
منابع دارد
توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع ابعاد هوش سازمانی و عملکرد کارکنان،
در قالب doc و در 63 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
2 ـ 1. مقدمه:
در بین فاکتورهای انسانی ، بدون تردید عامل هوش در انسانهایی که سازمان را به وجود آورده و حیات و بقاء سازمان به ایشان بستگی دارد ، از جمله عواملی است که در سال های اخیر ، نظر بسیاری از دانشمندان را به خود جلب کرده است ( ملائیان وهمکاران ، 1389 : 78 ).همانگونه که در دنیای انسانی و در حیات پرتلاطم بشری ، انسان هایی موفق خواهند بود که دارای هوش سرشاری باشندتا با بهره گیری از آن بتوانند بر مسائل و مشکلات زندگی فائق آیند. قطعا در دنیای سازمانی نیز ، وضعیت به همین گونه است (سیادت و همکاران ، 1389 :157) امروزه صحبت از انواع مختلف هوش است . در هر مورد ، هوش به توانایی دریافت ، درک و کاربرد نمادها و سمبل ها که نوعی توانایی انتزاعی است ،اشاره دارد. امروزه هوش ، پیشوند بسیاری از مفاهیم مدیریتی شده است و این نشان دهنده تغییر نگاه سازمان های و متفکران سازمانی از هوش تستی بر رویکردهای نوین به مقوله هوش است (بیک زاده و همکاران ، 1389 :144) .
پیشرفت های ایجاد شده در زمینه هوش فردی تاثیر مهمی در شکل گیری مفهوم هوش سازمانی داشته است (Kalkan ,2005 : 44) . بر این اساس با توجه به ویژگی های خاص هوش سازمانی ، معلوم شد هرچند که این عامل با هوش فردی مشابهت هایی دارد اما هوش سازمانی یک پیامد اجتماعی و گروهی است ، بدین معنی که این هوش حاصل عملکرد گروهی از افراد است که به عنوان یک واحد عمل می کنند و از این نظر تفاوت های چشم گیری با هوش فردی دارد (سلاسل و همکاران ، 1388 : 27) .
در فصل حاضرمتغیر وابسته (عملکرد شغلی کارکنان ) و متغیر مستقل (هوش سازمانی ) تشریح و با مروری بر ادبیات تحقیق و مطالعات پیشین؛ به نظرات و یافته های صاحبنظران و پژوهشگران در زمینه متغیرهای پژوهش پرداخته شده است.
2ـ 2 . تعاریف هوش سازمانی :
هوش به عنوان یک مفهوم جذاب که زمینه های پژوهشی شگفت انگیزی دارد ، در بسیاری از رشته ها به غیر از روانشناسی فردی و روانشناسی شناختی نیز کاربرد و جذابیت دارد یکی از رشته هایی که علاقه فزاینده ای به هوش و اهمیت آن نشان داده است مدیریت و ادبیات پژوهشی توسعه سازمانی است (Akgan,2007:272) .
هوش عبارتست از توانایی یادگیری و بکارگیری آن ، در سازگاری با اوضاع و احوال تازه و حل مسایل و مشکلات تازه. واژه هوش ، کیفیت پدیده خاصی را بیان می کند که دارای حالت انتزاعی بوده قابل رویت و ملاحظه نیست. به عبارت دیگر ،کلمه ای است که برای نمایاندن یک متغیر غیر حسی بکار رفته و تنها از طریق خواص آن قابل تفسیر است. مجموعه استعدادهایی است که با آنها شناخت پیدا می کنیم ، شناخت ها را به یاد می سپاریم و عناصر تشکیل دهنده فرهنگ را به کار می بریم تا مسائل زندگی روزانه را حل کنیم و با محیط ثابت و محیط در حال تغییر سازگار شویم (کاوسی وهمکاران ، 1389 : 128).
منظور از هوش ظرفیت درک ، ایجاد مفهوم و عمل بر اساس دانش است که در دسترس و آماده استفاده میباشد . به عنوان یک انسان به هوش خود از طریق زبان دسترسی داریم و از این طریق توانایی افزایش دانش، ظرفیت هوش را داشته و میتوان به طور نامحدود از هوش استفاده نمود (McMaster, 1998:1) .
و . . .
فهرست مطالب:
بخش اول : هوش سازمانی
2ـ 1-1.مقدمه
2-1-2. تعاریف هوش سازمانی
2-1-2-1. هوش در حوزه روانشناسی
2-1-2-2. هوش در حوزه سازمانی
2-1-3. اهمیت هوش سازمانی
2-1-4. بهبود هوش سازمانی
2 ـ 1ـ 5. پیش نیازهای ضروری جهت بهبود هوش سازمانی
2 ـ 1ـ 5-1. تقویت سرمایه اجتماعی سازمان
2 ـ 1ـ 5-2. توجه به جایگاه سرمایه فکری در سازمان
2 ـ 1ـ 5-3. سرمایه فرهنگی در راستای تقویت سازمان
2 ـ 1ـ 5-4. ضرورت توجه به فرهنگ سازمانی
2 ـ 1ـ 5-5. تبدیل سازمان به سازمان یادگیرنده
2 ـ 1ـ 6. هوش سازمانی و یادگیری
2 ـ 1ـ 7. هوش سازمانی و هوش تجاری
2 ـ 1ـ 8. سه مدل نظری برای حمایت از هوش سازمانی
2 ـ 1ـ 9. رویکردهای هوش سازمانی
2 ـ 1ـ 9-1. رویکرد رفتارگرایی
2 ـ 1ـ 9-2. رویکرد شناخت گرایی
2 ـ 1ـ 9-3. رویکرد اجتماعی
2 ـ 1ـ 10. ضریب هوش سازمانی
2 ـ 1ـ 11. درک شهودی از هوشمندی
2 ـ 1ـ 12. ماهیت سازمان های هوشمند
2 ـ 1ـ 13. هوشمندی رقابتی و هوش سازمانی
2 ـ 1ـ 14. اقدامات اساسی در هوش سازمانی
2 ـ 1ـ 15. ابزار سنجش هوش سازمانی
2 ـ 1ـ 16. اجزای هوش سازمانی
2 ـ 1ـ 16-1. هوش سازمانی به عنوان یک فرایند
2 ـ 1ـ 16-2. هوش سازمانی به عنوان یک محصول
2 ـ 1ـ 17. فرایند هوش
بخش دوم : عملکرد
2-2-1. مقدمه
2 ـ 2ـ 2. تعاریف عملکرد
2 ـ 2ـ 3. عملکرد شغلی به عنوان یک مفهوم چند بعدی
2 ـ 2ـ 4. انواع عملکرد
2 ـ 2ـ 4-1. عملکرد وظیفه ای
2 ـ 2ـ 4-2. عملکرد زمینه ای
2 ـ 2ـ 5. تفاوت های بین عملکرد وظیفه ای و عملکرد زمینه ای
2 ـ 2ـ 6. کاربردهای عملکرد شغلی
2 ـ 2ـ 7. عملکرد سازمانی
منابع دارد
توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع اثرات پیاده سازی شهر الکترونیک بر مدیریت شهری،
در قالب doc و در 73 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
2-1- مقدمه
توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان با سرعت ادامه دارد و شعاع تأثیرگذاری آن هر روز گسترش مییابد به نحوی که جهانیان را مجبور به پذیرش تغییرات بنیادی در اصول آن نموده است. رشد روزافزون و توسعه شتابان فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی در عصر حاضر فرصتها و تهدیدهای جدیدی را پیش روی ملتها و دولتها قرار داده است. در این میان شهرها نیز از مزایای فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی بیبهره نماندهاند و خود را برای پذیرفتن و استفاده بهینه از فناوریهای نوین آماده کردهاند.
در این بخش سعی میشود تا ابتدا با بررسی مفاهیم دولت و شهر الکترونیک، آشنایی بیشتری با کاربرد فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی در دولتها و شهرها پیدا کنیم و سپس شرایط و وضعیت شهر و دولت الکترونیکی در ایران و شهرهای آن را بررسی نماییم. به بررسی مفاهیم مدیریت و خدمات شهری بپردازیم و در نهایت با ایجاد مدل تحلیلی تحقیق، به بررسی اثرات شهر الکترونیک بر مدیریت شهری بپردازیم.
2-2- مدیریت شهری
متناسب با رشد و توسعه شهرها در کشورهای مختلف جهان، مدیریت شهری نیز به مرور تکامل یافته است بطوریکه امروز شاهد ظهور سبکهای نوین و خلاقانه فراوانی در این حوزه هستیم. روند تغییرات جهانی و منطقهای چنان پرشتاب گشته که امروز بحثهای فراوانی در میان متخصصان، صاحبنظران و اندیشمندان جهان در زمینه شهرهای آینده (در حیطه علم آیندهپژوهی) نیز مطرح است. این مطالعات حاکی از دغدغههای جدی مدیران ملی و شهری برای برنامهریزی پیشدستانه در مواجهه با مسایل آینده است بطوریکه بتوانند شاهد توسعه پایدار کیفیت زندگی شهری مردم باشند. به منظور آشنایی بیشتر با مقوله مدیریت شهری، ناگزیر از بررسی برخی مفاهیم اصلی در این زمینه هستیم.
و . . .
فهرست مطالب:
2-1- مقدمه
2-2- مدیریت شهری
2-2-1- مفهوم مدیریت شهری
2-2-2- وظایف مدیریت شهری
2-3- ساختار مدیریت شهری در ایران
2-3-1- سطح کلان مدیریت شهری در ایران
2-3-2- سطح منطقهای مدیریت شهری
2-3-3- سطح محلی مدیریت شهری
2-4- جامعه اطلاعاتی
2-5- دولت الکترونیک
2-5-1- تعریف دولت الکترونیک
2-5-2- سازمان الکترونیکی و دولت الکترونیکی
2-5-3- اهداف دولت الکترونیک
2-5-4- ارکان دولت الکترونیک
2-5-6- کسب و کار الکترونیک
2-6- شهر الکترونیک
2-6-1- مفهوم شهر الکترونیک
2-6-2- زندگی الکترونیک
2-6-3- شهروند الکترونیک
2-6-4- شهرداری الکترونیکی
2-6-5- مدل تعاملی شهر، شهروند، دولت و شهرداری الکترونیک
2-7- شاخصهای ارزیابی شهر الکترونیک (آمادگی الکترونیکی)
2-8- زیرساخت الکترونیک
2-9- شهر الکترونیک در خدمت مدیریت شهری
2-9-1- سرویس ردیابی با GPS
2-9-2- سیستم اطلاعات جغرافیایی
2-9-3- سیستم حمل و نقل هوشمند
2-9-4- سیستمهای پرداخت الکترونیکی
2-10- وضعیت ایران در مقایسه با شاخصهای بینالمللی
2-11- بررسی برترین شهرهای الکترونیک دنیا
2-12- شهرهای الکترونیک در ایران
2-13- وضعیت شهر الکترونیک در شهر همدان
2-14- نتیجهگیری و تحلیل
2-14-1- تحلیل وضعیت مدیریت شهری
2-14-2- تحلیل وضعیت شهر الکترونیک
2-15- مدل تحلیل: تعامل بین کنشگران اصلی مدیریت شهر در شهر الکترونیک
منابع دارد