توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع ادراک تعارض و روش های مدیریت آن،
در قالب doc و در 83 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
(2-1) مقدمه
مدیران پیوسته باید درباره موارد زیر تصمیم بگیرند: چگونه از کارکنان نهایت استفاده را ببرند،بر میزان رضایت آنها از کار بیفزایند ، به تیم هویت بیشتری بدهند و سرانجام عملکرد سازمان را بهبود بخشند. یک مسأله این است که آیا باید تعارض (اختلاف افکندن) یا مشارکت و همکاری افراد را تقویت کنند. آیا باید هنگامی که با یکدیگر رقابت می کنند یا آنگاه که با هم همکاری می نمایند بیشتر تشویق وتأیید شوند؟(Daft, 2001,509)
در بسیاری از سازمان ها تعارض به صورت یک مسأله جدی وجود دارد. شاید در همه جا این پدیده دارای چنان قدرتی نباشد که موجب انحلال شرکت گردد ، ولی تردیدی نیست که می تواند بر عملکرد سازمان اثرات ناگوار بگذارد ، یا شرایطی پدید آورد که سازمان بسیاری از نیروهای کارآمد خود را از دست بدهد. ولی همان گونه که در این فصل مشاهده خواهید کرد، هر تعارض یا مخالفتی بد نیست. پدیده تعارض همانند سکه ای است که دو روی دارد ، روی مثبت و روی منفی .(Robbins, 2006,783)
در زندگی سازمانی تعارض با قدرت و سیاست در ارتباط می باشد. تعارض ممکن است بین افراد و پایین گروه ها به وجود آید واغلب اوقات با رفتار سیاسی آغاز می شود.تعارض بخصوص زمانی به وجودمی آید که اعضای یک گروه تصور کنند تلاش هایشان برای دستیابی به هدفهای مورد نظربه وسیله گروهی دیگر خنثی می شود . به عنوان مثال تعارض ممکن است برسر منابع مالی،تعداد محل سازمانی رسمی در داخل گروه یا تعداد کامپیوترهایی که قرار است خریداری شود به وجود آید . تعارض ممکن است از پیش بینی مشکل ها ناشی شود. به عنوان مثال،گروهی ممکن است نسبت به گروهی دیگر که فکرمی کند مانعهایی برسر راه تحقق هدف هایش ایجاد خواهد کرد،احساس دشمنی کند. (امیری، 1385، 51)
در فصل پیشین درباره واژه تعارض اشاره ای نمودیم. در این فصل یک بار دیگر به صورتی دقیق تر به ماهیت ،فرآیند و مدیریت تعارض می پردازیم. دوایر سازمانی هدف های مختلف و متفاوت دارند ، کارها و وظایف مختلفی را برعهده می گیرند و از نظر حیثیت واعتبار با هم متفاوتند ؛ اعضای هر دایره و هر گروه از نظر سن ، میزان تحصیلات ، سطح آموزش و تجربه با هم اختلاف دارند. بذر تعارض در زمین این اختلاف ها کاشته میشود . از این رو باید پدیده تعارض را کنترل کرد یا اینکه سازمان هرگز به هدفهای خود دست نخواهد یافت. مدیریت اثربخش تعارض به مدیران کمک می کند با تحولات جدید کنار بیایند و برای مقابله با تهدیدات و استفاده از فرصت ها راه حل های مناسب تری پیدا کنند . به هر جهت برخورد مدیران با تعارض ها و چگونگی کنترل آنها در بانک ها امر مهم بوده و مدیر بایستی دارای ویژگی های لازم جهت مدیریت صحیح تعارض ها باشد.
(ترابی پور،1389 ،46)
(2-2) بخش اول : مدیریت تعارض
(2-2-1) تعریف تعارض
از تعارض تعاریف زیادی به عمل آمده است. یک نمونه از این تعاریف ، تعارض را اینگونه تشریح میکند " تعارض رفتاری است که به وسیله برخی از اعضای سازمان در جهت مخالفت با دیگر اعضا صورت می گیرد" ، یا " تعارض فرآیندی است که موقعی به وجود می آید که یک طرف چنین درک می کند که طرف مقابل در پی مقابله با اوست یا اینکه می خواهد مانع رسیدن وی به هدف مورد نظرش بشود،یا تعارض وقتی شکل می گیرد که فعالیت های ناسازگار رخ دهند".(Park ,2008,60)
تعارض به وسیله طرفین درگیر آن درک می شود ، زیرا تعارض یک موضوع ادراکی است.اگر کسی از تعارض آگاهی ندارد ، همه قبول دارند که در این حالت تعارضی وجود ندارد . البته تعارضات درک شده نیز ممکن است واقعی نباشند ، بسیاری از موقعیت ها که می توانند به عنوان موقعیت های تعارضی تشریح شوند ، اگر کارکنان آنها را تعارضی نیابند تعارضی ادارک نمی شود. از این رو شرط وجود یک تعارض این است که طرفین آن را درک کرده باشند. آنچه در این تعاریف مشترک می باشند ، مفاهیمی از قبیل : مخالفت ، کمیابی ومانع می باشد و فرضی که وجود دارد این است که برای ایجاد تعارض دو نفر یا تعداد بیشتری وجود دارند که منافع ناهمسو و ناسازگار دارند.
و. . . .
فهرست مطالب:
2-1مقدمه
2-2 بخش اول : مدیریت تعارض
2-2-1 تعریف تعارض
2-2-2 ضرورت وجود تعارض
2-2-3 سیر تکاملی اندیشه تعارض
2-2-3-1 نظریه سنتی تعارض
2-2-3-2 نظریه روابط انسانی
2-2-3-3 نظریه تعاملی
2-2-4 مقایسه نگرش ها نسبت به تعارض
2-2-5 ماهیت تعارض
2-2-6 زیان های ناشی از تعارض
2-2-6-1 هدر رفتن وقت و انرژی سازمان
2-2-6-2 قضاوت نادرست
2-2-6-3 اثرات زیان بار بر بازنده
2-2-6-4 هماهنگی ضعیف
2-2-7 سطوح تعارض
2-2-7-1 تعارض درون فردی
2-2-7-2 تعارض میان فردی
2-2-7-3 تعارض درون گروهی
2-2-7-4 تعارض میان گروهی
2-2-7-5 تعارض میان سازمانی
2-2-8 منابع تعارض
2-2-9 دلایل تعارض
2-2-10 الگوی تعارض بین گروه ها در سازمان
2-2-11 فرایند تعارض
2-2-11-1 مرحله اول : مخالفت های بالقوه
2-2-11-1-1 ارتباطات
2-2-11-1-2 ساختار
2-2-11-1-3 متغییرهای شخصی
2-2-11-2 مرحله دوم : بروز تعارض
2-2-11-3 مرحله سوم : نیت یا قصد
2-2-11-4 مرحله چهارم : رفتار
2-2-11-5 مرحله پنجم : ره آوردها (نتایج)
2-2-11-5-1 نتیجه های سازنده تعارض
2-2-11-5-2 نتیجه های ویرانگر تعارض
2-2-11-5-3 وجه تمایز تعارض سازنده و ویرانگر
2-2-11-5-4 ایجاد تعارض سازنده
2-2-12 فنون رفع تعارض ویرانگر
2-2-12-1 اهداف فراگیر
2-2-12-2 کاهش وابستگی دوطرفه بین واحدها
2-2-12-3 توسعه منابع
2-2-12-4 حل مسأله به صورت دوطرفه
2-2- 12-5 سیستم های استیناف
2-2-12-6 اختیار رسمی
2-2-12-7 افزایش روابط متقابل
2-2-12-8 معیارها و سیستم های پاداش سازمانی
2-2-12-9 ادغام واحدهای متعارض
2-2-13 فنون ایجاد تعارض سازنده
2-2-13-1 ارتباطات
2-2-13-2 عدم تجانس
2-2-13-3 رقابت
2-2-14 رابطه بین تعارض و سایر عوامل
2-2-14-1 رابطه بین تعارض ، و خلاقیت و نوآوری
2-2-14-2 رابطه بین تعارض و عملکرد گروه
2-2-14-3 رابطه بین تعارض و علاقه اعضای گروه
2-2-14-4 رابطه بین تعارض و رضایت شغلی
2-2-14-5 رابطه بین تعارض و کیفیت تصمیمات
2-2-14-6 رابطه بین تعارض و اعضای ناهمگون
2-2-14-7 رابطه بین تعارض و شخصیت
2-2-14-8 رابطه بین تعارض و فرهنگ
2-2-14-9 رابطه بین تعارض و هوش هیجانی
2-2-14-10 رابطه بین تعارض و عدالت سازمانی
2-2-15 مدیریت تعارض
2-2-16 استراتژی های مدیریت تعارض
2-3 بخش دوم : دیدگاه ها و مدل های مدیریت تعارض
2-3-1 دیدگاه برومند
2-3-2 دیدگاه کنت توماس
2-3-3 دیدگاه پوتنام و ویلسون
2-3-4 دیدگاه ویکس
2-3-5 دیدگاه براون
2-4 بخش سوم : پیشینه پژوهش های انجام شده
2-4-1 پیشینه پژوهش های داخلی
2-4-1-1 پایان نامه های کار شده
2-4-1-2 مقالات نوشته شده
2-4-2 پیشینه پژوهش های خارجی
2-5 بخش چهارم : معرفی مختصری در رابطه با بانک ملت
2-5-1 تاریخچه بانک ملت
2-5-2 چشم انداز ، ماموریت ،استراتژی و اهداف بانک ملت
2-5-2-1 چشم انداز و ماموریت بانک ملت
2-5-2-2 استراتژی های بانک ملت
2-5-2-3 اهداف بانک ملت
2-5-3 ساختار سازمانی بانک ملت
2-5-4 واحدهای بانک ملت
2-5-5 شرکت های وابسته بانک ملت
2-5-6 معرفی خدمات بانک ملت
جمع بندی کلی
منابع دارد
توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع ارتباط بین اصول ارگونومی و استرس،
در قالب doc و در 45 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
مقدمه:
در این فصل از پزوهش ابتدا به تعریف کلی استرس پرداخته و تاریخچه علمی استرس تشریح می گردد و پس از آن تعاریع صاحبنظران مختلف از استرس و شیوه های مقابله با آن اشاره می شود, در ادامه به بیان تعاریف مختلفی از ارگونومی پرداخته می شود و متغیرهای ارگونومی تشریح می گردد.
همچنین جداول تئوریهای مرتبط با استرس و ارگونومی و جدول خلاصه شده نظریات و کارهای تحقیقاتی کاربردی انجام شده در ارتباط با پژوهش آمده است, در انتهای فصل نیز به چارچوب نظری پژوهش اشاره شده است.
2-1) مباحث نظری
در این قسمت از پژوهش ابتدا به بررسی استرس شغلی، تاریخچه، تعاریف مفاهیم، عوامل موثر بر آن علایم و نشانه ها و در آخر راهبردهای مقابله با استرس خواهم پرداخت.
2-1-1) بررسی تاریخچه علمی استرس:
کلود برنارد بیولوژیست بزرگ فرانسوی قرن نوزدهم خاطر نشان کرده است که محیط داخلی بدن ما بایستی هماهنگی لازم را حفظ کند برای مثال تامین نیازهای حیاتی فشار خون پیوسته در حال تغییرات وبه همین ترتیب جریان قلب، مقدار اکسیژن و مواد غذایی در خون هماهنگ عمل می کند اما اگر هر یک از این ها بیش از اندازه تغییر کند بدن قادر به تحمل آن نبوده و حتی منجر به مرگ می گردد. بررسیهای دکتر کلود برنارد توسط والتر بی کانون فیزیولوژیست دانشگاه هاروارد تکمیل شد و دکتر کانون در بررسیهای خود به این نتیجه رسید که اگر تغییری از حد معینی تجاوز تجاوز کند، نظام بدن تعدیلات لازم را بعمل می آورد و از این جهت اعمال کوچک اما زیادی برای جلوگیری از گسترش تغییرات اصلی بوقوع می پیونددند.البته دکتر کانون به نحوه واکنش های بدن در مواقع اظطراری توجه داشت. وی در یکی از آزمایش هایش به مطالعه بر روی عکس العمل های یک گربه به هنگام روبرو شدن با یک سگ پرداخت، او مشاهده کرد که آدرنالین خیلی زود در جریان خون وارد شد و ضمنا واکنش شدیدی در سیستم عصبی سمپاتیک بوجود آمد. کانون تا آن زمان به این امر واقف نبود که این سیستم با ترشح تقریبا یکسان هورمونی به نام نورآدرنالین عمل می کند. این دو هورمون سبب تغییرات متنوعی بدین صورت می شوند که سرعت گردش خون گربه بالا می رود ،میزان قند خون بالا رفته ،مکانیزم لخته شدن خون تسریع می شود،عمل عضلانی تقویت و تنفس تند و سلول های خونی از مخزن ذخیره خود وارد جریان خون شده ضمنا حواس پنج گانه حساس تر می شوند .عوامل فوق الذکر بدن را برای فعالیت های لازم هماهنگ کرده و از آسیب مصون می دارند.(بلوکراس،1371: 17)می توان گفت که واکنش بدن در حین استرس نیز شبیه فرایند بالا است.
و. . . .
فهرست مطالب:
مقدمه:
2-1-2) تعاریف استرس
2-1-3)نظریه ارزیابی شناختی استرس( لازاروس ):
2-1-4) منابع استرس شغلی:
2-1-5)) نشانه ها و علایم استرس شغلی
2-1-6) شیوه های مقابله با استرس:
2-1-7) ارگونومی
2-1-8) ارگونومی چیست؟
2-1-9)) روانشناسی مهندسی
2-1-10) فیزیولوژی کـار
2-1-11)مقیاس فشار فیزیولوژیکی
2-1-12)آهنگ مصرف اکسیژن
2-1-13) علـم بیومکانیک
2-1-14) آنتروپومتری
2-2)مباحث پژوهشی
2-2-1)پژوهشهای داخل کشور
2-2-4)پژوهشهای خارج از کشور
2-3)چارچوب نظری پژوهش:
چارچوب نظری تحقیق
منابع دارد
توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع استراتژی های اکتساب تکنولوژی،
در قالب doc و در 49 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
مرور ادبیات
مقدمه
فرایند توسعه تکنولوژی از طریق دو بستر اصلی شکل می گیرد که عبارتند از فرایند انتقال تکنولوژی و فرایندایجاد تکنولوژی. فرایند انتقال تکنولوژی شامل مراحل کسب، جذب، بومی سازی و اشاعه تکنولوژی است و بر دانش و تکنولوژی منابع خارج از سازمان استوار است، در حالی که ساخت تکنولوژی با تکیه بر توانایی های داخلی بنگاه صورت می پذیرد.اکتساب تکنولوژی یکی از مراحل مشترک در هر دو روش توسعه تکنولوژی به حساب می آید. کسب تکنولوژی اشاره به دانش مورد نیاز بنگاه دارد تا محصولات جدید تولید شود و یا فرایندهای جدید به کار رود. این دانش ممکن است از داخل کشور یا از منابع خارجی تامین شود و ممکن است شامل خرید کالاهای سرمایه ای و یا نرم افزار باشد. گزینه های مورد نظر برای اکتساب تکنولوژی را می توان به اکتساب، ادغام، لیسانس دهی، سرمایه گذاری مشترک، R&D مشترک، قرارداد R&D ،اتحاد، برون سپاری و کنسرسیوم اشاره نمود(Khalil Tarek, 2000)(Lee,H et al,2008). تمامی روش های فوق را می توان در قالب سه روش کلی دسته بندی نمود که شامل ساخت، خرید و ساخت یا خرید است. انتخاب روش های مناسب برای کسب تکنولوژی یکی از چالش هایی است که سازمان ها همواره با آن درگیر هستند. یکی از تصمیمات استراتژیک کلیدی در ساختاربندی استراتژی های تکنولوژی، چگونگی اکتساب تکنولوژی های مورد نظر برای شرکت ها می تواند باشد(Chisea V,2001).ساختارهای کارا و اثربخش در استراتژی های تکنولوژی به عنوان یکی از عوامل ساخت مزیت رقابتی در سازمان است(Lee,H et al,2008). در این فصل به تبیین عوامل موثر در استراتژی های اکتساب تکنولوژی به صورت عام و سپس به صورت تخصصی به تشریح بازیگران موثر در استراتژی های اکتساب تکنولوژی و روش های برون سپاری در صنعت فناوری اطلاعات پرداخته می شود.
فرایندهای پنج گانه مدیریت تکنولوژی
برای درک اهمیت استراتژی تکنولوژی در سطح بنگاه لازم است نخست فرایندهای پنج گانه ی مدیریت تکنولوژی را، که در شکل (2-1) دیده می شوند(Phall et al, 2006)، به اختصار تشریح کنیم.
و . . . .
فهرست مطالب:
2- مرور ادبیات 9
2- 1- مقدمه 10
2- 2 فرایندهای پنج گانه مدیریت تکنولوژی 10
2- 2- 1 کشف و شناسایی تکنولوژی های مرتبط 11
2- 2- 2- انتخاب تکنولوژی های مورد نیاز بنگاه 13
2- 2- 3- اکتساب تکنولوژی 13
2- 2- 4- فرایند بکارگیری تکنولوژی 14
2- 2- 5- فرایند حفاظت از تکنولوژی 14
2- 3- استراتژی های اکتساب تکنولوژی 15
2- 4- شناسایی معیارهای اثرگذار بر اکتساب تکنولوژی 16
-5-2 جوانب مختلف استراتژی های اکتساب حوزه فناوری اطلاعات 23
2- 6- عوامل موثر در برون سپاری فناوری اطلاعات در حوزه اکتساب تکنولوژی 24
2- 7- سوالات کلیدی در برون سپاری فناوری اطلاعات 27
1-7-2 اهداف استراتژیک حامیان برون سپاری در فناوری اطلاعات 27
2- 7- 2- الزامات استراتژیک فناوری اطلاعات در برون سپاری 28
2- 7- 3- بینشی برای مجریان 29
2- 7- 4- ریسک های برون سپاری در اکتساب تکنولوژی در حوزه فناوری اطلاعات 29
2- 7- 5- عوامل تعیین کننده موفقیت در برون سپاری فناوری اطلاعات 31
2- 7- 6- قابلیت های مشتریان و تامین کنندگان 35
2- 8- منبع یابی های مختلف: برون سپاری بیرونی، تدارک خدمات کاربردی و برون سپاری فرایندهای کسب و کار 37
2- 8- 1- برون سپاری بیرونی 37
2- 8- 2- تدارک خدمات کاربردی 38
2- 8- 3- برون سپاری فرایندهای کسب و کار 40
2- 9- جمع بندی مرور ادبیات 41
2- 10- مدل مفهومی استخراج شده از مرور ادبیات 44
2- 11- جمع بندی 45
منابع دارد
توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع استراتژی های تقسیم سود ،
در قالب doc و در 52 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
1-2- مقدمه
شاید بتوان سه مفهوم بنیادین را لایههای اصلی مالی شرکتی تلقی کرد. سرمایهگذاری ، تأمین مالی و سود نقدی ؛ و هدف بیشینه کردن ارزش شرکت که هستهی اصلی تئوری مالی شرکتی میباشد. سرمایهگذاری تعیین میکند شرکت در چه منابعی باید سرمایهگذاری کند، تأمین مالی ترکیب منابع لازم جهت سرمایهگذاری را مشخص مینماید و سود نقدی به این پرسش که چه میزان از سود باید مجدداً سرمایهگذاری شده و چه مقدار باید به سهامداران شرکت پرداخت شود، پاسخ میدهد. اگر سرمایهگذاریهایی که حداقل نرخ بازده را تأمین کنند، وجود نداشته باشد، سود به مالکان شرکت پرداخت میشود. (Damodaran,2004)
سود نقدی به صورت نقد پرداخت میشود و همه افراد به آن علاقمندند. حال سؤال این است که آیا شرکت باید سود را به صورت نقدی به سهامداران بپردازد یا اکنون پول نقد را سرمایهگذاری کند و بعداً سود آن را بپردازد؟ بنابراین سیاست تقسیم سود، الگوی زمانی پرداخت سود است. در این زمینه سؤالی که اهمیت خاص دارد این است که شرکت اکنون چه درصدی از سود را باید تقسیم کند؟ این همان سؤال سیاست تقسیم سود است. (Ross,et. al. ,2002)
عوامل زیادی را میتوان در تصمیمگیری سرمایهگذاران برای انتخاب سهام دخیل دانست. بیشتر تئوریهای مالی فرض میکنند که سرمایهگذاران به افزایش ثروت خود میاندیشند و به معیارهای مالی مانند سود هر سهم و سود تقسیمی شرکت توجه میکنند. سرمایهگذاران هنگام انتخاب سرمایهگذاری، ریسک و بازده این سرمایهگذاریها را با یکدیگر مقایسه میکنند. سرمایهگذار منطقی در صورت تشابه ریسک دو سرمایهگذاری، سرمایهگذاری با بازده بیشتر را انتخاب خواهد نمود (آقایی و مختاریان، 1383).
بازده سرمایهگذاری در سهام شرکتها متشکل از دو جزء سود سرمایهای و سود تقسیمی است. سود سرمایهای از تغییر قیمت سهام در بازار سرمایه به دست میآید. سرمایهگذاران با استفاده از مدلهای مختلف ارزشگذاری سهم، اقدام به تعیین ارزش ذاتی سهم مورد نظر میکنند که از مهمترین عواملی که باید در این فرآیند پیشبینی شود، سود تقسیمی سالهای آتی شرکت میباشد. میلر و مودیلیانی (M&M) در سال 1961 با ارائه تئوری نامرتبط بودن سود اعتقاد داشتند که بین ارزش شرکت و سیاست تقسیم سود ارتباطی وجود ندارد. آنها فرضیات خود را تحت شرایط کامل بودن بازار سرمایه به اثبات رساندند. اما بسیاری دیگر از صاحب نظران به وجود نواقص مانند وجود مالیات و هزینههای کارگزاری در بازارهای واقعی اشاره نموده و معتقدند که به دلیل این نواقص، سیاست تقسیم نمیتواند بر ارزش شرکت بیتأثیر باشد. بنابراین سود سهام نقدی به واسطه عینیت و ملموس بودن، از جایگاه ویژهای نزد سرمایهگذاران برخوردار است. در واقع استفادهکنندگان بالفعل و بالقوه اطلاعات مالی تمایل به اطلاع از توان نقدینگی و توزیع آن در میان سهامداران شرکت دارند. زیرا این اطلاعات نه تنها تصویر روشنی از وضعیت حال شرکت را ارائه میدهد، بلکه امکان برآورد و ارزیابی وضعیت آینده شرکت را نیز فراهم میسازد که بدون تردید در فرآیند تصمیمگیری آنها دارای اهمیت است (تهرانی و ذاکری، 1388).
و . . .
فهرست مطالب:
1-2- مقدمه
2-2- استراتژیهای تقسیم سود
3-2- جانمایی استراتژی تقسیم سود
4-2- خط مشی تقسیم سود و چرخه عمر شرکت
5-2- اهداف سیایت تقسیم سود
6-2- عوامل موثر بر سیاست تقسیم سود
1-6-2- نقدینگی
2-6-2- بازپرداخت بدهی ها
3-6-2- ثبات سودآوری
4-6-2- سیاست تقسیم سود رقبا
5-6-2- علایق سرمایه گذاران
6-6-2- سود آوری فرصتهای آتی
7-6-2- الویت های مالیاتی
8-6-2- الزامات قانونی
9-6-2- تأثیرات هشدار دهنده
10-6-2- ملاحظات هزینهای
11-6-2- تورم
12-6-2- کنترل
13-6-2- هزینههای نقل و انتقال و تقسیم پذیری سهام
14-6-2- هزینههای مربوط به انتشار سهام جدید
15-6-2- توانایی استقراض
16-6-2- فرار از مالیات به سبب انباشت نامعقول سود
17-6-2- نرخ رشد و توسعه شرکت
18-6-2- تأثیر دوره تجاری
19-6-2- نوع شرکت
20-6-2- هزینه نمایندگی
21-6-2- درجه اهرم مالی
7-2- تعیین سیاست تقسیم سود
1-7-2- سیاست تقسیم باقیمانده سود
2-7-2- ثبات سود نقدی
3-7-2- سیاست سود نقدی بینابین
8-2- سود سهام در مقابل عایدات سرمایهای
9-2- تئوریهای مطرح در حوزه سیاست تقسیم سود
1-9-2- نظریه نامربوط بودن تقسیم سود
2-9-2- نظریه پرنده در دست
3-9-2- نظریه ترجیح مالیاتی
10-2- عواملی که سود نقدی کم را توجیه میکنند
11-2- عواملی که سود نقدی زیاد را توجیه میکنند
12-2- نظریات توجیه کننده مقدار سود تقسیمی
13-2- شیوههای پرداخت سود سهام
1-13-2- پرداخت سود نقدی
2-13-2- پرداخت سود تعهد شده
3-13-2- پرداخت سود سهمی
4-13-2- تجزیه سهام
14-2- رابطه پروژهها و جریان نقد شرکت با سیاست تقسیم سود
15-2- مطالعات تجربی در کشورهای مختلف
16-2- مطالعات تجربی در ایران
17-2- خلاصه
منابع دارد
توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک،
در قالب doc و در 65 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
بخش اول: مبانی نظری شهرداری الکترونیک
2-1- مقدمه
امروزه با ورود به هزاره سوم و شروع عصر مجازی و با قدم نهادن به حیطه نانو تکنولوژی و ظهور فناوری اطلاعات و ارتباطات، جوامع دچار تغییرات بنیادین و اساسی شدهاند. ایجاد شهر الکترونیک و قدم گذاشتن در مرحله فناوری اطلاعات نیز یک فرصت انکار ناپذیر است. شهر الکترونیک، دسترسی الکترونیکی شهروندان به شهرداری، ادارات دولتی، بنگاههای اقتصادی و کلیه خدمات شهری به صورت شبانه روزی را فراهم میکند. این شهر عاملی در جهت ایجاد سازمانهای شیشهای است به طوری که تمام کارکردها و هدفهای سازمان به طور شفاف قابل ملاحظه باشد، این شهر از بستر پیشرفته اطلاعات مخابراتی برخوردار است به صورتی که میتوان از طریق کامپیوتر با خانهها، مدارس، ادارات، دوستان و غیره ارتباط برقرار کرد.
از طرف دیگر در حالتی خاص تر مفهوم شهرداری الکترونیک به میزان زیادی با مفهوم شهرالکترونیک عجین است. شهرداری سازمانی است که وظیفه ساماندهی و رسیدگی به امور شهر را به عهده دارد. این امور شامل کلیه امور مربوط به ساخت و ساز٬ حمل و نقل و ترافیک٬ نظافت٬ فضای سبز و... می شود. در واقع شهرداری مجموعه ای از ساز و کارهای مرتبط و درگیر با شهر و شهرنشینی است که هدف از این ساز و کارها تامین و رفع نیازهای مادی و معنوی شهروندان است. شهرداری ها یکی از مهمترین ارکان نهادهای دولتی هستند که به نوعی بیشترین ارتباط مردم در زمینههای امورات دولتی با این سازمان است، از این لحاظ پل ارتباطی خوب بین شهروندان و ارگان دولتی است و امکان مشارکت مردم را در فرآیندهای مدیریت شهری فراهم میسازد. شهرداری الکترونیک امکان دسترسی شهروندان به پایگاههای داده خدمات شهرداری، به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته را فراهم میآورد. شهرداری الکترونیک با بهرهگیری از فناوری اطلاعات، با تغییر در معماری ساختار خود و با ساده سازی رویهها و قوانین و مهندسی مجدد فعالیتها و شفافیت رویهها و ارتباط موثر با شهروندان، خدمات خود را در حوزه وظایف شهرداری به صورت قابل دسترس و امن به شهروندان ارایه میکند. از این طریق نه تنها مدیریت دولتی به شکل مناسبتتری اعمال میشود بلکه فاصله بین دولت و شهروند کم شده رضایتمندی شهروندان از خدمات دولتی متمرکز افزایش یافته و مفهومی چون شهر الکترونیکی در جامعه نقش میگیرد. از آنجایی که شهرداریها قسمت عمدهای از فعالیت سازمانها را در شهرها عهدهدار و در هر نوع برنامهریزی و تصمیمگیری مدیریت شهری، سهم عمدهای را دارا هستند، میتوانند کانون راه رسیدن به شهر الکترونیکی باشند.
شهرداری مناسب ترین مجموعه ای است که از آن می توان به منظور برنامه ریزی برای بهره برداری جامع از فناوری اطلاعات استفاده کرد. در حال حاضر توسعه شهرداری ها به پارامترهای دیگر نیز وابسته شده که یکی از آنها شبکه جهانی) اینترنت( می باشد. شهرداری ها به طور کلی مراکز جغرافیایی تجمع انسان ها و فعالیت ها و خدماتی است که توسط آنها انجام می شود. به همین دلیل است که نحوه آرایش عناصر شهرداری و شکل امروزی شهرنشینی برای مردم بسیار آشنا است.به گونه ای که تا دو دهه دیگر بدون تردید با توسعه و به کارگیری کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات بخصوص در حوزه شهرداری، شکل و محتوای روابط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در شهرها، کشورها و در سطح جهان تغییر اساسی خواهد کرد.
عصر مجازی نهایت توسعه اصول و کاربردهای فناوری اطلاعات در فضای سه بعدی است که به انسان فرصت می دهد تا بدون حضور فیزیکی و به صورت مجازی، بسیاری از امور زندگی خود را در هر نقطه دلخواه و مورد نظر انجام دهد. به طور یقین گسترش عصر اطلاعات و سمت گیری به سوی جامعه اطلاعاتی که امروزه با توسعه سریع و خیره کننده فناوری های پیشرفته همراه شده است جهان را به سوی چهارمین موج تغییر یعنی عصر مجازی رهنمون می کند.
در این فصل تلاش شده است تا با جستاری بر ادبیات شهرداری الکترونیک، ضمن تشریح مفهوم، جزئیات و مدل های موجود، مؤلفه¬ها و شاخص¬های ضروری آن شناسایی و در راستای موضوع تحقیق (مطالعه بسترهای استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در شهر زاهدان با رویکرد الگوبرداری)، مورد استفاده قرار گیرد.
2-2- تبیین و بسط مفهوم شهرداری الکترونیک
گستردگی و پیچیدگی مسائل شهری و رشد و توسعه روزافزون شهرها، مدیریّت امور شهر را به وظیفه¬ای دشوار تبدیل نموده-است. علاوه بر موضوعاتی همچون محیط زیست، حمل و نقل، ایمنی و برنامه ریزی شهری، یکی از عوامل مهمی که تأثیر فزاینده و تعیین کننده¬ای بر عوامل سازنده شهری دارد، مدیریّت شهری است. اگر شهر همچون سازمانی در نظر گرفته شود، لازم است که در رأس آن عنصری برای برنامه¬ریزی آینده و اداره امور کنونی قرار گیرد. این عنصر را می¬توان مدیریّت شهر نامید. مسائل بسیاری در شهرها وجود دارد که برای حلّ آنها و پاسخ به درخواست¬های موجود در عرصه¬های زندگی جمعی، وجود مدیریّت شهری را ضروری می¬نماید. این موضوع به خصوص در مسائل خدماتی و عمرانی عمومی جنبه ویژه پیدا می¬کند. لذا اموری مانند تأمین بهداشت و نظافت محیط شهر، ایجاد و حفظ فضای سبز، تأمین ایمنی شهر و شهروندان، نیازمند وجود سازمانی با تشکیلات مشخّص است تا مدیریّت شهر به نحو مطلوب صورت گیرد. بدین¬سان مدیریّت شهری به معنای سازماندهی عوامل و منابع برای پاسخ¬گوئی به نیازهای ساکنان شهر است و شامل کارکردهای برنامه¬ریزی، اجرا، نظارت، کنترل و هدایت است که برای اعمال قدرت باید برآمده از اراده شهروندان و قراردادهای اجتماعی باشد.
و . . .
فهرست مطالب:
بخش اول: مبانی نظری شهرداری الکترونیک
2-1- مقدمه
2-2- تبیین و بسط مفهوم شهرداری الکترونیک
2-3- کارکردهای فناوری اطّلاعات در شهرداری الکترونیکی
2-4- ویژگی های یک شهرداری الکترونیکی کارآمد
2-5- زیرساختهای لازم برای توسعه شهرداری الکترونیک
2-6- مزایای کلی شهرداری الکترونیکی
بخش دوم: طراحی، ساخت و فرآیند استقرار شهرداری الکترونیک
2-7- طراحی و ساخت شهرداری الکترونیکی
2-8- متدلوژی پیاده سازی و تکامل شهرداری الکترونیکی
2-9- فرآیند راهبردی در استقرار پروژه شهرداری الکترونیکی
2-10- مقوله امنیت در شهرداری الکترونیک
بخش سوم: رویکرد الگوبرداری
2-11- مقدمه
2-12- معرفی چند شهر الکترونیکی نمونه در سطح دنیا
2-12-1- شهر الکترونیکی بریزبان
2-12-2- شهر الکترونیکی بوستون
2-12-3- شهر الکترونیکی ایندیاناپلیس
2-12-4- شهر الکترونیکی لندن
2-12-5- شهر الکترونیکی تورنتو
2-13- بحث و بررسی برنامه های راهبردی شهرهای مختلف جهان برای تحقق شهرداری دیجیتالی
2-13-1- شهرداری دیجیتالی شهر تورنتو
2-13-2- شهرداری دیجیتالی شهر لندن
2-13-3- شهرداری دیجیتالی شهر هنگ کنگ
2-13-4- شهرداری دیجیتالی شهر سئول
2-13-5- شهرداری دیجیتالی شهر کوالالامپور
2-13-6- شهرداری دیجیتالی شهر سنگاپور
2-13-7- شهرداری دیجیتالی شهر نیویورک
2-14- مقایسه وتحلیل شهرداری های دیجیتالی برتر
2-15- نمونه هایی از شهرداری های ایران که در راه الکترونیکی شدن گام برداشته اند
2-15-1- شهرداری الکترونیکی اصفهان
2-15-2- شهرداری الکترونیکی مشهد
2-15-3- شهرداری الکترونیکی تبریز
2-15-4- شهرداری الکترونیکی کازرون
2-15-5- شهرداری الکترونیکی مرند
بخش چهارم: ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی
2-16- مقدمه
2-17- مفهوم بسترهای توسعه الکترونیکی
2-18- اهداف مرتبط با بسترهای توسعه الکترونیکی
2-19- اهمیت ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی
2-20- محورهای اصلی بسترهای توسعه الکترونیکی
2-21- مولفههای بسترهای توسعه الکترونیکی
2-22- فرآیند مرتبط با بسترهای توسعه الکترونیکی
2-23- ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی
بخش پنجم: پیشینه تحقیق
2-24- جمع بندی فصل
منابع دارد