مقالات و تحقیق آماده

ارائه محصولات فایلی و دانلودی برای شما عزیزان

مقالات و تحقیق آماده

ارائه محصولات فایلی و دانلودی برای شما عزیزان

دانلود پژوهش آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس

پژوهش-آموزش-مهارت-های-زندگی-و-عزت-نفس
پژوهش آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 62
حجم فایل: 152 کیلوبایت
قیمت: 38000 تومان

توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس،
در قالب doc و در 62 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن:
-1- مقدمه
مساله عزت نفس و مقوله خود ارزشمندی از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت کودکان و نوجوانان است . برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی ، قدرت تصمیم گیری و ابتکار ، خلاقیت و نوآوری ، سلامت فکر و بهداشت روانی ، رابطه مستقیمی با عزت نفس و احساس خود ارزشمندی فرد دارد . برای اینکه کودکان و نوجوانان بتوانند از حداکثر ظرفیت ذهنی و توانمندی های بالقوه خود بهره مند شوند ، باید از نگرش مثبت نسبت به خود و محیط اطراف برخوردار شوند . از طرفی دیگر سلامت روانی یکی از بخش های کلیدی و مهم سلامت عمومی می باشد . چنانچه این جنبه مهم ، نیرومند و توانمند باشد ، دیگر جنبه های جسمانی و اجتماعی را نیز تحت حمایت قرار خواهد داد . اما اگر سلامت روانی در معرض خطر قرار گیرد ، دیگر جنبه های سلامت عمومی نیز دچار ضعف خواهد شد . از این رو سازمان بهداشت جهانی ( WHO) بر اهمیت برنامه های پیشگیرانه تاکید می ورزد . یکی از برنامه های طراحی شده توسط سازمان مذکور ، برنامه آموزش مهارت های زندگی است این سازمان نقطه شروع آموزش پیشگیرانه را دوره کودکی و نوجوانی و نقش غیر قابل انکار مدارس می داند.
موسسه ی بریتانیایی تاکد و مولف کتاب « مهارت های لازم برای کودکان مدارس ابتدایی » تعریف دیگری دارد : « مهارت های شخصی و اجتماعی که کودکان و نوجوانان باید آنها را یاد بگیرند تا بتوانند در مورد خود ، انسان های دیگر و کل اجتماع به طور موثر ، شایسته و مطمئن عمل نمایند.» (سازمان بهداشت جهانی ، ترجمه نوری قاسم آبادی و محمد خانی ، 1379) .
در امر آموزش بهداشت مثل آموزش مهارت های زندگی ، ضروری است تا عوامل روانی – اجتماعی مانند عزت نفس ، خود پنداره ، شبکه های حمایت اجتماعی و استرس موثر بر رفتار کودکان و نوجوانان ، مورد توجه قرار بگیرند . برنامه های آموزش مهارت های زندگی بر این اصل استوار است که کودکان و نوجوانان حق دارند توانمند شوند و نیاز دارند که بتوانند از خودشان و علائقشان در برابر موقعیت های سخت زندگی دفاع کنند . مهارت های زندگی متعدد و متنوع هستند ، و برنامه ی آموزش مهارت های زندگی نیز نسبت به پیشگیری ، نگرش کل گرایانه دارد و تنها یک مهارت مثل « نه گفتن » مورد توجه قرار نمی گیرد . از طرف دیگر ، تجارب کشورهای مختلف نیز نشان می دهد که ماهیت و تعریف مهارت های زندگی در کشورها و فرهنگ های مختلف متفاوت بوده است با این حال ، تحلیل های بیشتر در زمینه ی مهارت های زندگی نشان می دهد که برنامه های مختلفی که بر اساس آموزش مهارت ها در زمینه ی ارتقای سلامت کودکان و نوجوانان اجرا شده است ، مشتمل بر چندین مهارت اصلی و اساسی هستند ( طارمیان و همکاران ، 1378) .
2-2- مروری بر مبانی نظری پژوهش
2-2-1تعریف و اهمیت مهارت های زندگی
سازمان بهداشت جهانی در سال 1994 مهارت زندگی را این گونه تعریف می کند : مهارت های زندگی یعنی توانایی لازم برای رفتار مثبت و سازگارانه که به فرد توان رویارویی موثر با چالش های زندگی روزانه را می دهد ( طارمیان ، 1378) .
طبق نظر بروکز (1984) ، مهارت های زندگی رفتارهای آموخته شده و اکتسابی هستند که برای زندگی اثر بخش که شامل آگاهی و ایجاد شرایط لازم جهت رشد چنین رفتارهایی می باشد ، ضروری اند ( گینتر ، 1999).
اگر چه دو اصطلاح مهارت های زندگی و مهارت های اجتماعی هر دو بر اهمیت مهارت های رشدی اساسی زندگی تاکید دارند . اما بین آنها تمایز عمده وجود دارد . مهارت های اجتماعی زیر مجموعه مهارت های زندگی است و شامل عملکرد بین فردی می باشد که از دو بخش درون فردی و بین فردی تشکیل شده است . از جمله این مهارت های اجتماعی ، مهارت جرات ورزی و حل مساله می باشند . عده ای دیگر مهارت های اجتماعی را بر حسب اصلاحات رفتاری قابل مشاهده مانند تماس چشمی و ارتباطات کلامی و غیر کلامی مطرح می کنند (داردن و گازدا ، 1996) .
و . . .


فهرست مطالب:
2-1مقدمه
2-2مروری بر مبانی نظری پژوهش
2-2-1تعریف واهمیت مهارت های زندگی
2-2-2اهمیت مهارتهای زندگی از لحاظ سلامت روانی
2-2-3 انواع مهارتهای زندگی
2-3 ابعاد مهارتهای زندگی
2-3-1مهارت های ارتباط بین فردی-روابط انسانی
2-3-2 مهارت های حل مسله- تصمیم گیری
2-3-3 مهارت های مربوط به سلامت جسمانی- حفظ سلامتی
2-3-4 مهارت های رشد هویت- هدف در زندگی
2- 4مبانی نظری برنامه آموزش مهارتهای زندگی
2-5اهداف آموزش مهارت های زندگی
2-6جایگاه مهارتهای زندگی در اسلام
2-7تعریف و اهمیت سلامت روان
2-8 بهداشت روانی و اهمیت پیشگیری اولیه
2-9ویژگی های افراد سالم از دیدگا ههای مختلف
2-10دید گاههای مختلف در مورد سلامت روانی
2-10-1 دید گاه روان پزشکی
2-10-2 دید گاه رفتار گرایی
2-10-3 دید گاه انسان گرایی
2-10-4 دید گاه هستی گرایی
2-10-5 دید گاه شناختی
2-10-6 دید گاه بوم شناختی
2-11مبانی نظری عزت نفس
2-12توجه به عزت نفس در کودکان
2-13اهمیت عزت نفس
2-14علائم عزت نفس سالم و نا سالم
2-15سوابق پژوهش
2-15-1 تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به داخل کشور
2-15-2 تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به خارج کشور
2-16خلاصه فصل

منابع دارد

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه

دانلود پژوهش آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی

پژوهش-آموزش-های-فنی-و-حرفه-ای-و-توسعه-کارآفرینی
پژوهش آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 72
حجم فایل: 305 کیلوبایت
قیمت: 38000 تومان

توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی،
در قالب doc و در 72 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن:
مقدمه:
کارآفرینان با مهارتی که در تشخیص فرصت ها و ایجاد حرکت در جهت توسعه موقعیت ها دارند پیشگامان حقیقی تغییر در اقتصاد و تحولات اجتماعی محسوب می گردند. آنها تصدیق می کنند که موفقیت و بقاء در چشم اندازهای برخواسته از فردا, نیازمند چالاکی, قوه ابتکار و خلاقیت است و علاوه بر این کارآفرینی به ریسک پذیری , نوآوری و کنش کارآفرینانه هم نیاز دارد و بر اساس نظریات اقتصادی و تجارب حاصله در اقتصادهای روبه رشد کارآفرینان, موتور محرکه توسعه و رشد اقتصادی محسوب می شوند و بالطبع اشتغال زایی یکی از ره آوردهای مهم کارآفرینی می باشد.
در این فصل از تحقیق تعاریف کارآفرین و کارآفرینی , اهمیت و ضرورت کارآفرینی , وجه به شکل گیری آموزش های فنی و حرفه ای, آموزش، مهارت و اشتغال, آثار تحولات جدید, تعریف و انواع آموزشهای فنی و حرفه ای, اصول و مبانی آموزش های فنی و حرفه ای, ضرورت اقتصادی و اجتماعی بر آموزش های فنی و حرفه ای, لزوم توجه به کیفیت در آموزش های فنی و حرفه ای, تفاهم نامه همکاری آموزشی , مهارت در کشورهای در حال توسعه, تعاریف کارآفرین , تعاریف کارآفرینی, سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی , ویژگی های کارآفرینان, اهمیت و ضرورت آموزش کارآفرینی, انواع وظایف واقعی کارآفرینی , انواع کارآفرینی, ارتباط خلاقیت و نوآوری با کارآفرینی , کارآفرین چگونه کارآفرینی می کند؟ مهارت های کارآفرینی , جایگاه کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان علوم مختلف, عوامل مؤثر بر فرآیند کارآفرینی , عوامل مؤثر بر اثربخشی دوره های آموزش کارآفرینی , آموزش و ترویج کارآفرینی, تحصیل کارآفرینی, شیوه های آموزشی, دانشگاه کارآفرین , سابقه کارآفرینی در ایران, فرهنگ کارآفرینی در ایران, اقدامات انجام شده در ایران جهت کارآفرینی, کسب وکار چیست؟ مزایای ایجاد کسب و کارهای کوچک, چرخه ی حیات کسب و کارهای کارآفرینانه, چرخه عمر کارآفرینی و استراتژی آغاز یک کسب و کار شرح داده می شود.

بخش اول:
2-1-1. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور: (TVTO)
آموزش های فنی و حرفه ای در کشور ما سابقه ای دیرینه دارد و به قبل از آموزشهای رسمی بر می گردد , این نوع آموزش ها در جامعه , در محدوده موضوعات بسیار متنوع از مشاغل جامعه معنی و مفهوم پیدا می کند. از جمله ویژگی های آموزش های فنی و حرفه ای این است که جنبه های کاربردی و عملی مفاهیم مختلف بیشتر از جنبه های تئوری مورد توجه قرار می گیرد.
سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی که از ادغام سه نهاد آموزشی در سال 1359 و به منظور ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای تشکیل گردیده و بر اساس بیش از 10 قانون موضوعه و ماده 151 قانون برنامه سوم و تنفیذ آن در برنامه چهارم، متولی آموزشهای فنی و حرفه‌ای کوتاه مدت بوده و مسئول کمیته تخصصی آموزش های فنی و حرفه ای غیررسمی با عضویت 16 وزارتخانه و سازمان و در نهاد کارگری و کارفرمایی است فعالیتهای آموزشی خود را در دو بخش دولتی و غیر دولتی اجرا نماید.
این سازمان علاوه بر ستاد مرکزی، دارای 31 اداره کل در سطح کشور و یک مرکز تربیت مربی می‌باشد و به منظور دستیابی به تازه‌های علوم و فن آوری روز و همگامی با استانداردهای بین المللی، همواره سعی بر گسترش روابط بین المللی از جمله با سازمان بین المللی کار (ILO) و سازمان بین المللی آموزش حرفه‌ای و کشورهای مختلف دنیا نموده است.
و . . .


فهرست مطالب:
مقدمه 20
بخش اول:
1-1- سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور 21
1-2- پیام آرم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور 21
1-3- فلسفه آموزش 22
1-4- اهـداف و نـگـرش سـازمـان 22
1-5- تعریف آموزشهای فنی و حرفه ای 23
1-6- اصول و مبانی آموزش های فنی و حرفه ای 24
1-7- ضرورت توجه به شکل گیری آموزش های فنی و حرفه ای 26
1-8- آموزش، مهارت و اشتغال 27
1-9- آثار تحولات جدید اقتصادی و اجتماعی بر آموزش های فنی و حرفه ای 29
1-9-1- نقش آموزش های فنی و حرفه ای در سیاست 31
1-9-2- نقش فرآیندی (Process role) آموز های فنی و حرفه ای 31
1-9-3- نقش جامعه پذیری سیاسی آموزش های فنی و حرفه ای 32
1-10- لزوم توجه به کیفیت در آموزش های فنی و حرفه ای 33
1-10-1- آلمان 33
1-10-2- آفریقای جنوبی 34
1-10-3- ایالات متحده آمریکا 34
1-10-4- بریتانیا 34
1-10-5- نیوزلند 35
1-12- تفاهم نامه همکاری آموزشی 35

بخش دوم:
2-1- تعاریف کارآفرین 36
2-2- تعاریف کارآفرینی 37
2-3- سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی 38
2-3-1- دوره اول: قرن 15، 16 میلادی «صاحبان پروژه های بزرگ» 38
2-3-2- دوره دوم 38
2-3-3- دوره سوم 38
2-3-4- دوره چهارم 39
2-3-5- دوره پنجم 39
2-4- ویژگی های کارآفرینان 39
2-4-1- ویژگیهای شخصیتی کارآفرین ها 40
2-4-2- ویژگی های رفتاری کارآفرین ها 40
2-4-2-1- ویژگیهای مرتبط با سابقه و پیشینه 40
2-4-2-2- ویژگی های تجربی 41
2-5- اهمیت و ضرورت آموزش کارآفرینی 41
2-6- انواع وظایف واقعی کارآفرینی 44
2-7- انواع کارآفرینی 44
2-7-1- فردی 44
2-7-2- گروهی 45
2-8- ارتباط خلاقیت و نوآوری با کارآفرینی 46
2-9- کارآفرین چگونه کارآفرینی می کند؟ 47
2-10- مهارت های کارآفرینی 48
2-10-1- مهارت های شخصی کارآفرینی 49
2-10-2- مهارت های مدیریتی کارآفرینی 49
2-10-3- مهارت های فنی کارآفرینی 49
2-11- متغیرهای مهارت های کارآفرینی 50
2-11-1- متغیرهای مهارت های شخصی کارآفرینی 50
2-11-2- متغییرهای مهارت های مدیریتی کارآفرینی 52
2-11-3- متغیرهای مهارت های فنی کارآفرینی 54
2-12- جایگاه کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان علوم مختلف 57
2-12-1- دیدگاه دانشمندان علوم اقتصادی 57
2-12-2- دیدگاه محققین علوم رفتاری نسبت به کارآفرینی 59
2-12-3- دیدگاه دانشمندان مدیریت نسبت به کارآفرینی 60
2-13- عوامل مؤثر بر فرآیند کارآفرینی 62
2-14- عوامل مؤثر بر اثربخشی دوره های آموزش کارآفرینی 63
2-15- آموزش و ترویج کارآفرینی 64
2-16- تحصیل کارآفرینی- شیوه های آموزشی 64
2-17- دانشگاه کارآفرین 65
2-18- سابقه کارآفرینی در ایران 67
2-19- فرهنگ کارآفرینی در ایران 68
2-20- اقدامات انجام شده در ایران جهت کارآفرینی 71
2-20-1- کارآفرینی و اقتصاد 71
2-20-2- کارآفرینی و رشد اقتصادی 72
2-20-3- کارآفرینی و رشد فن آوری 72
2-20-4- کار آفرینی و اشتغال 72
2-20-5- کارآفرینی و خصوصی سازی 73
2-21- کسب و کار چیست؟ 75
2-22- مزایای ایجاد کسب و کارهای کوچک 76
2-23- چرخه ی حیات کسب و کارهای کارآفرینانه 77
2-24- چرخه عمر کارآفرینی- استراتژی آغاز یک کسب و کار 79

منابع دارد

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه

دانلود پژوهش بازارگرایی

پژوهش-بازارگرایی
پژوهش بازارگرایی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 62
حجم فایل: 265 کیلوبایت
قیمت: 38000 تومان

توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع بازارگرایی،
در قالب doc و در 62 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن:
مقدمه :
بررسی ادبیات تحقیق به دو بخش کلی تقسیم می شود : بخش اول مربوط به بازار گرایی و مبانی نظری و پژوهشی آن است و بخش دوم به عملکرد سازمان و بطور اخص عملکرد مشتری می پردازد.
بررسی ادبیات تحقیق مربوط به بازارگرایی با توجه به بیان مسله ارائه شده در فصل 1 و جهت داشتن چهارچوبی کاربردی از روش شناختی استفاده می کنیم. در قسمت نخست تمرکز بر روی مفاهیم و تعریف می باشد و در این ادبیات به این پرسش پاسخ داده شده است که بازارگرایی چیست ؟ سپس رفتار های شرکت های بازار گرا و تاریحچه و پیشینه بازار گرایی مورد بررسی قرارمی گیرد.عوامل تعیین کننده بازارگرایی و ابعاد بازارگرایی بخش دیگری است که در این فصل به آن پرداخته می شود.
سپس دیدگاههای بازارگرایی و مدل های موجود بازارگرایی مورد توجه قرار می گیرد.در قسمت آخر بخش اول نیز مولفه های بازارگرایی مورد نظر این تحقیق بررسی می شوند.
در بخش دوم عملکرد سازمان مورد بررسی قرار می گیرد.عملکرد سارمان ها با توانایی آنها برای بقا در صنعت خود سنجیده می شود. عملکرد کسب و کار شامل معیار های ذهنی عملکرد مانند رضایت مشتری و وفاداری مشتری و نیز معیار های عینی مانند حاشیه سود ، بازگشت سرمایه است .

2-1 بازارگرایی چیست؟
بازارگرایی یکی از جنبه های فرهنگ سازمانی است که در آن کارکنان بالاترین ارزش را به سودآوری بنگاه و نگهداری مشتری از طریق ایجاد ارزش برتر میدهند .بازارگرایی یک نوع هنجار رفتاری است که در سرتاسر سازمان گسترش یافته و از طریق نو آوری پاسخگوی نیازهای حال و آتی بازار و مشتری است . شرکتهای بازارگرا دارای مزیت رقابتی در سرعت پاسخگویی به نیازهای بازار و مشتریان میباشند؛ همچنین در پاسخ به فرصتها و تهدیدات بازار اثربخش عمل میکنند .ارزش محوری در بازارگرایی این است که سازمان را در مقابله با شرایط کسب و کار جدید آماده میسازد و میتواند اطلاعات لازم را از بازار به دست آورده و خود را آماده پاسخگویی به نیازهای بازار کند..این نوع فرهنگ بازارگرایی زمانی برای سازمان به عنوان مزیت رقابتی مطرح است که غیر قابل تقلید، نادر و با ارزش باشد( اسلاتر و نارور ؛ 2007،76).
و . . .


فهرست مطالب:
مقدمه 13
2-1 بازارگرایی چیست 14
2-2 تاریخچه و پیشینه 14
2-2-1 دهه1950 و نیمه اول دهه 1960 15
2-2-2 اواسط دهه 1960 تا اوایل هه1980 15
2-2-3 اوایل دهه 1980 تا اوایل دهه 1990 15
2-2-4 اوایل دهه 1990 تا کنون 16
2-3 عوامل موثر بر بازارگرایی 16
2-3-1 عوامل سازمانی 16
2-3-2 عوامل ویژه بازار 19
2-4 دیدگاههای بازارگرایی 20
2-4-1 دیدگاههای تصمیم گیری از نظر شاپیرو 1988 21
2-4-2 دیدگاههای هوشمندی بازار از نظر کوهلی و جاورسکی 1990 22
2-4-3 دیدگاه فرهنگی از نظر نارور و اسلاتر 24
2-4-4 دیگاه کانون استراتژیک از نظر روکروت 1992 25
2-4-5 دیدگاه مشتری گرایی از نظر اشپند و همکاران 1993 26
2-5 رویکردهای بازارگرایی 28
2-5-1 رویکرد تغییر فرهنگی نارور و اسلاتر 28
2-5-2 رویکرد سیستم مبنای هامبورگ و همکاران 28
2-5-3 رویکرد رفتار مدیریت هرسی و همکاران 29
2-5-4 رویکرد دگرگونی فرهنگئ کندی ؛گولزی وآرنولد 30
2-5-5 رویکرد دگرگونی فرهنگی گبهارت ؛ کارپنتر و ری 30
2-6 ارزیابی مدل های بازاریابی 31
2-6-1 ارزیابی رابطه مستقیم بازارگرایی با عملکرد 32
2-6-2 ارزیابی رابطه بازارگرایی با عملکرد از طریق متغیر های تعدیل کننده 33
2-6-3 ارزیابی رابطه بازارگرایی با عملکرد از طریق متغیر های میانجی 34
2-7 مولفه های بازارگرایی تحقیق 36
2-7-1 مشتری گرایی 36
2-7-2 رقابت گرایی 37
2-7-3 هماهنگی بین وظیفه ی 38
2-8 عملکرد سازمان و کسب و کار 39
2-9 مولفه های عملکرد مشتری تحقیق 41
2-9-1رضایت مشتری 41
2-9-2 وفاداری مشتری 46
2-9-3 ارتباط بین رضایت مشتری و وفاداری مشتری 50
2-9-4 پیشینه تحقیق 53

منابع دارد

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه

دانلود پژوهش بازاریابی و مدیریت منسجم خدمات در صنعت بیمه

پژوهش-بازاریابی-و-مدیریت-منسجم-خدمات-در-صنعت-بیمه
پژوهش بازاریابی و مدیریت منسجم خدمات در صنعت بیمه
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 73
حجم فایل: 490 کیلوبایت
قیمت: 38000 تومان

توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع بازاریابی و مدیریت منسجم خدمات در صنعت بیمه،
در قالب doc و در 73 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن:
2-1)مقدمه
برخلاف تئوری بازاریابی کلاسیک که هنرش در جذب مشتریان جدید و تأکید آن بیشتر بر انجام معاملات متمرکز بود تا ایجاد رابطه با دیگران، با شدت گرفتن رقابت بین شرکت ها در مشتری یابی برای محصولات و خدماتشان و همچنین افزایش قدرت مشتری در دنیای امروز شرکت ها دیگر نه تنها باید به دنبال جذب مشتریان جدید باشند بلکه حفظ و نگهداری مشتریان قبلی و بر قراری روابطی مستحکم با آنها را نیز مورد توجه قراردهند.
دنیای امروز مملو از تغییرات و دگرگونی هاست. تغییر در فناوری، تغییر در اطلاعات، تغییر در خواسته های مردم، تغییر در مصرف کنندگان و تغییر در بازارهای جهانی. اما از مهمترین تغییرات ایجاد شده در صحنه کسب و کار تغییر در ارزش های قابل عرضه به خریداران بوده است که به عنوان عامل اصلی موفقیت در سازمان های فعلی شناخته می شود و سازمان های پیشرو در صنعت موفقیت خود را مدیون توانایی در عرضه ارزش بیشتر به خریداران در مقایسه با رقبایشان می دانند.
وارن کیگان از صاحبنظران علم بازاریابی معتقد است که تنها در صورت تمرکز منابع بر فرصت ها و ایجاد ارزش برای مشتریان است که می توان به مزیت رقابتی پایدار دست یافت و پشتوانه ای محکم برای ادامه حیات سازمان و کسب رهبری در آن عرصه از رقابت پیدا کرد.

2-2) تعریف بازاریابی
بسیاری از مردم اشتباهاً واژه بازاریابی را فروش و انجام تبلیغات جهت ترغیب به خرید معنی می کنند. چنانچه کل بازاریابی را به یک کوه یخ تشبیه کنیم فروش بخش کوچکی است که در رأس آن قرار دارد و قسمت اعظم شاید بیش از 90 درصد آن در زیر آب مخفی است. باید توجه داشت که فروش فقط یکی از چندین و نه مهمترین وظایف بازاریابی به شمار می رود. اگر و فقط اگر بازاریاب در تشخیص نیازهای مشتریان، تولید کالا و خدمت، قیمت گذاری، توزیع و تبلیغات توفیق حاصل نماید می تواند به سهولت به فروش کالاها و خدمات تولیدی خود نائل آید.
و . . .


فهرست مطالب:
بخش اول : بازاریابی 17
2-1)مقدمه 18
2-2) تعریف بازاریابی 18
2-3) مدیریت بازاریابی 19
2-4) فلسفه های بازاریابی 20
2-4-1) دیدگاه مبتنی بر تولید 20
2-4-2) دیدگاه مبتنی بر محصول 21
2-4-4) دیدگاه مبتنی بر بازاریابی 22
2-4-5) دیدگاه مبتنی بر بازاریابی اجتماعی (حفظ محیط زیست ) 24
2-5) ابعاد گوناگون بازاریابی 24
2-5-1) بازارگرایی 24
2-5-2) بازارشناسی 25
2-5-3) بازاریابی 25
2-5-4) بازارسازی 25
2-5-5) بازار گردی 25
2-5-6) بازارسنجی 25
2-5-7) بازارداری 26
2-5-8) بازار گرمی 26
2-5-9) بازارگردانی 26
2-6) دلایل مطرح شدن و پیشرفت بازاریابی 26
2-6-1) افزایش تولیدات 26
2-6-2) پراکندگی جغرافیایی صنایع و بازارهای مصرف 26
2-6-3) وجود رقابت 27
2-7) انواع بازاریابی 27
2-7-1) بازاریابی خود (شخصی ) 27
2-7-2) بازاریابی سازمان 27
2-7-3) بازاریابی مکان 28
2-7-4) بازاریابی ایده 28
2-7-5) بازاریابی خدمات 28
2-8) بازاریابی خدمات در مقابل بازاریابی کالاهای فیزیکی 29
2-9) تفاوت های اساسی بین کالا و خدمات 29
2-9-1) غیر قابل لمس بودن 29
2-9-2) تفکیک ناپذیر بودن 30
2-9-3) نامتجانس بودن 30
2-9-4) فناپذیر بودن 30
2-9-5) مشتریان مالکیت خدمات را به دست نمی آورند 30
2-9-6) فرآورده های خدماتی به عنوان عملکردهای نامحسوس 31
2-9-7) مشارکت بیشتر مشتری در فرآیند تولید 31
2-9-8) اشخاص به عنوان بخشی از تولید 31
2-9-9) تغییرپذیری بیشتر در داده ها و ستاده های عملیاتی 31
2-9-10) ارزشیابی اکثر خدمات برای مشتریان مشکل تر است 32
2-9-11) غیر قابل نگهداری بودن 32
2-9-12) اهمیت بیشتر زمان 32
2-9-13) کانال های متفاوت توزیع 32
2-10) مفهوم خدمات 32
2-11) اقتصاد خدما ت 33
2-12) الگوی مدیریت منسجم خدمات 34
هشت جز مدیریت منسجم خدمات 35
2-12-1) اجزای محصول: 35
2-12-2) مکان و زمان: 36
2-12-3) فرایند: 36
2-12-4) بهروری و کیفیت: 36
2-12-5) نیروی انسانی: 36
2-12-6) ارتقا و آموزش مشتری: 37
2-12-7) شواهد فیزیکی: 37
2-12-8) قیمت و سایر هزینه های خدمات: 37
2-13) ریشه لغوی بیمه 38
2-14) تعریف بیمه 38
2-14-1) بیمه گر 39
2-14-2) بیمه گذار 39
2-14-3) موضوع بیمه 39
2-15) تاریخچه بیمه 39
2-15-1) تاریخچه پیدایش بیمه در جهان 39
2-15-2) تاریخچه پیدایش بیمه در ایران 41
2-16) انواع بیمه 43
2-17) آیا بیمه نوعی خدمت است ؟ 44
2-17-1) گذرا و موقتی بودن خدمات 44
2-17-2) مردم 44
2-17-4) یکبار مصرف بودن 44
2-17-5) تأثیر گذاری مشتری 45
2-18) مشتری 45
2-19) چرخه زندگی مشتری 46
2-20) فرایند رویگردانی مشتری 46
2-21) منحنی طول عمر رابطه خریدار و فروشنده 47
2-22) عوامل مؤثر بر ضرورت روابط با مشتری 48
2-23) سطوح مختلف ایجاد رابطه با مشتری 49
2-24) مشتری مداری در مؤسسات بیمه 50
بخش دوم: وفاداری 51
2-25) وفاداری 52
2-26) رویکردهای وفاداری 53
2-27) مراحل وفاداری 54
2-28) انواع وفاداری 55
2-28-1) دسته بندی وفاداری از نظر دیک و باسو 55
2-28-2) دسته بندی وفاداری از نظر رولی 57
2-28-3) طبقه بندی مشتریان وفادار از نظر یورام جی ویند 59
2-28-4) طبقه بندی مشتریان وفادار از نظر فالکمن 60
2-29) مزایای وفاداری مشتریان 61
2-30 ) اهمیت وفاداری مشتری در فعالیت های بیمه 63
بخش سوم: پیشینه تحقیق 64

منابع دارد

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه

دانلود پرسشنامه سبک ابراز هیجان

پرسشنامه-سبک-ابراز-هیجان
پرسشنامه سبک ابراز هیجان
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 2
حجم فایل: 48 کیلوبایت
قیمت: 30000 تومان

توضیحات:
دانلود پرسشنامه با موضوع سبک ابراز هیجان،
در قالب doc و در 2 صفحه، قابل ویرایش.


معرفی آزمون:
این پرسشنامه دارای سه زیر مقیاس با سه پرسشنامه متفاوت است:
1) پرسشنامه ابراز گری هیجان: کینگ و امونز(1990) به منظور بررسی اهمیت نقش ابراز هیجان در سلامت این پرسشنامه را طراحی نمودند پرسشنامه ابراز گری هیجان 3 مولفه و 16 ماده دارد 7 ماده آن مربوط به مولفه ابراز هیجان مثبت 5 ماده آن مربوط به مولفه ابراز صمیمیت، و 4 ماده آن مربوط به مولفه ابراز هیجان منفی است . اعتبار این مقیاس با استفاده از روش همسانی درونی و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد و مقدار آن برای کل مقیاس و زیر مقیاس های ابراز هیحان مثبت، ابراز صمیمیت، و ابراز هیجان منفی به ترتیب 68%، 65%،59%، 68% به دست آمده است و بیانگر آن است که مقیاس مذکور دارای همسانی درونی بالا و معناداراست.(رفیعی نیا و همکاران 1385).

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه