توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع مرمت شهری، الگوی جایگزینی، مداخله در بافت های فرسوده،
در قالب doc و در 125 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
عبارت مرمت شهری نماینده حداقل سه روایت از اقدامات و مداخلات شهری در جهان در بازه زمانی حدود یک قرن است و بیان این اصطلاح، نوع کنش مرتبط با آن را تعریف نمی¬کند. بخصوص که مرمت و حفاظت شهری معادل لاتینی ندارد و مورد پژوهشی آن باید در ارتباط با روایت ها و نسل های گوناگون آن یعنی بازسازی ، نوسازی و بازآفرینی و نوزایی صورت پذیرد (لطفی، 1386 : 19-18) .
مرمت شهری به دخالت آگاهانه در شهر برای جلوگیری از فرسایش که به خلق فضای شهری جدید با حفظ ویژگی¬های اصلی فضایی (کالبدی و فعالیتی) منجر شود، اطلاق می-گردد ( حبیبی و مقصودی، 1388 : 18). در این تعریف چند مفهوم کلیدی " مداخله آگاهانه" ، "فرسودگی" ، "نوشدن" ، "کالبد" ، و "فعالیت" به چشم می¬خورند. در حقیقت مرمت شهری نوعی واکنش یا پاسخ است و مواجهه کننده با آن چیزی که "شهر مساله" تلقی می¬شود ( لطفی، 1386 : 24) و این مداخلات شهری آگاهانه در مقابله با مفهومی که "فرسودگی" خطاب می¬شود صورت می¬پذیرد و نسل¬های متفاوت مداخله در پی معکوس نمودن فرسودگی اقتصادی، اجتماعی، کالبدی و محیطی در نواحی شهری بوده¬اند ( Cowan,2005:425) .
در این میان کنش مرمت شهری در طول عمر خود نه با تغییرات بنیادی که با تکمیل شدن بسته های شناختی و تکامل ابزاری- اندیشه¬ای در بستر زمان دچار دگرگونی شده و نوعی دگردیسی شناختی- ابزاری در عین پایایی هدف ارتقای شهر به عنوان محیط سکونت انسان شهرنشین در آن مشاهده می¬شود (لطفی، 1386) . این دگرگونی در طی زمان حاصل تغییر نگاه به محتوای زندگی شهری و تصویر شهر مطلوب و در کنار آن، تحول شیوه¬ها و ابزارهای مداخله است. تغییرات ابعاد حیات شهری، بر کالبد و محتوای محیط-های شهری اثر گذاشته و این تحولات و تجدید ساختارهای اجتماعی، اقتصادی و دگرگونی-های بخشی، همواره موجب زوال و پژمردگی ساختارهای سنتی و نمایان شدن الگوهای فرسودگی چند جانبه می¬شوند ( Martin and Morrison,2003).
توسعه¬های شهری گذشته که ناشی از الزامات، شرایط و اهدافی در زمان خاص بوده¬اند، گاه میراثی می¬شوند که نظام توسعه خود را در دوراهی حفظ یا نفی آن برای بازشدن فضا جهت سودآوری جدید می¬یابد. این مساله عموما خود را در قالب شکل دادن و دوباره آفریدن بی وقفه کالبد و منظر در بستر شهر باز می¬نمایاند ( Harvey,1985 :150).
و . . .
فهرست مطالب:
2 - مروری بر متون مرتبط با موضوع پژوهش و ادبیات تحقیق
مقدمه
2-1- مرمت شهری
2-1-1- روایتهای سه گانه مرمت شهری
2-1-2- زبان مرمت شهری و استعاره فرسودگی شهر
2-1-3- نظریه های بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهری
2-1-3-1- نظریه اعیان سازی
2-1-3-1-1- شکاف اجاره املاک
2-1-3-1-2- شکاف قیمت
2-1-3-2- نظریه محرومیت زدایی و راهبرد برنامه ریزی اجتماعی
2-1-3-3- الگوی جایگزینی
2-1-3-4- الگوی پالایش شهری
2-1-3-5- راهبرد خودکفایی و خود تنظیمی
2-1-3-6- طرح تجمیع
2-1-3-7- استفاده از سرمایه اجتماعی راه حلی پایدار در حل مسئله بافتهای فرسوده
2-1-3-8- دیدگاه توسعه پایدار در مرمت شهری
2-1-4- انواع فرسودگی
2-1-5- انواع بافت های فرسوده
2-1-5-1- بافت های شهری دارای میراث تاریخی- فرهنگی
2-1-5-2- بافت شهری فاقد میراث تاریخی و فرهنگی
2-1-5-3- بافتهای فرسوده روستایی- شهری
2-1-5-4- بافت های حاشیه ای
2-1-6- ویژگی بافت های فرسوده
2-1-7- معیارها و شاخص های فرسودگی
2-1-7-1- معیارهای تعیین بافت های فرسوده بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی
2-1-8- « تجدید نسل» به عنوان راهبردی برای مرمت و حفاظت شهری
2-1-8-1- تکوین نگرش تعاملی
2-1-8-2- فرهنگ محملی برای بازآفرینی
2-1-8-3- محیط زیست، قیدی برای بازآفرینی
2-1-8-4- صنعت زدایی، مجال و ضرورتی برای بازآفرینی
2-1-8-5- خدماتی شدن، «بازآفرینی شهری» و تجدید ساختار کالبدی- کارکردی
2-1-8-6- توسعه از درون، «بازآفرینی» و بازگشت به شهر
2-1-9- مداخله در بافت های فرسوده
2-1-9-1- محتوای مداخله در بافت های فرسوده
2-1-9-2- اهداف مداخله در بافت های فرسوده
2-1-9-3- رویکردها و روشهای مداخله در بافتهای شهری
2-1-10- جمع بندی
2-2- رویکرد مشارکتی
2-2-1-مفاهیم وتعاریف مشارکت
2-2-2- انواع مشارکت
2-2-2-1- نقش مردم
2-2-2-1-1- مشارکت فعال
2-2-2-1-2 - مشارکت منفعل
-2-2-2- موقعیت مردم (در قبال طرح ها وبرنامه ها)
2-2-2-2-1- مشارکت انگیزشی
2-2-2-2-2- مشارکت تعاملی
2-2-3- طبقه بندی الگوهای مشارکت
2-2-3-1- برحسب نوع مشارکت
2-2-3-1-1- مشارکت در تصمیم گیری ومدیریت
2-2-3-1-2- مشارکت درتامین مالی هزینه انجام طرحها
2-2-3-1-3- مشارکت در تامین نیروی انسانی
2-2-3-2- برحسب زمینه مشارکت
2-2-3-3- برحسب نوع سازماندهی
2-2-4- طیف مشارکت ها
2-2-4-1- مقیاس کلان (بخش دولتی)
2-2-4-2- مقیاس میانی( بخش خصوصی)
2-2-4-3- مقیاس خرد (نهادهای محلی)
2-2-5- نظریه های شهرسازی برنامه ریزی مشارکتی
2-2-5-1- نظریه جیمز میجلی
2-2-5-2- نظریه شری ارنشتاین
2-2-5-3-نظریه اسکات دیوید سون
2-2-5-4-نظریه دیوید دریسکل
2-2-5-5-نظریه میانجی گری
2-2-6- ارزیابی نظریه های شهرسازی مشارکتی در زمینه نوسازی بافتهای فرسوده
2-2-6-1- معیارهای ارزیابی نظریه ها
2-2-6-2- دسته بندی نظریه ها با توجه به شرایط ایران
2-2-6-3- بررسی نظریه های مشارکتی بافت فرسوده و تلفیق آنها با شرایط ایران
2-2-7- دیدگاههای مشارکت
2-2-7-1- رهیافت ابزاری
2-2-7-2- رهیافت توسعه ای
2-2-7-3- مشارکت بعنوان حق مردم
2-2-8- مشارکت و برنامه ریزی محله- مبنا
2-2-8-1- مشخصات نهاد مشارکت محله ای
2-2-8-2- الزامات تشکیل نهاد مشارکت محله ای
2-2-8-3- مزایای مشارکت مردم در برنامه ریزی محله
2-2-9- جمع بندی
2-3- بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهری با رویکرد مشارکتی
2-4- سوابق تحقیق
2-4-1- تجربیات موفق بهسازی و نوسازی مشارکتی بافت فرسوده
2-4-1-1- تجربیات جهانی بهسازی و نوسازی بافت فرسوده
2-4-1-2- تجربیات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در ایران
2-4-1-2-1- سنتز نهایی تجربیات بهسازی و نوسازی ایران
2-5- جمع بندی و نتیجه گیری
منابع دارد
توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع مرکبات ،
در قالب doc و در 24 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
تحقیقات و سمینارهای انجام شده و مقالات ارائه شده اغلب در ارتباط با کاشت و تولید مرکبات بوده و به امر صادرات و بازاریابی مرکبات کمتر پرداخته شده است. از مواردی که در آن به امر صادرات توجه شده است به یک گزارش تحقیق ارائه شده تحت عنوان نگاهی به بازارهای فروش میوه و تره بار صادراتی در کشورهای آن سوی خلیج فارس که ارائه شده است. همچنین در 15 شهریور 1378 سمیناری تحت عنوان بازاریابی و توسعه صادرات مرکبات ایران در دانشگاه مازندران برگزار شد که در این سمینار علاوه بر جنبه های کشاورزی مرکبات به امر صادرات و بازاریابی آن نیز پرداخته شده است. اما جامع ترین تحقیقی که تاکنون در ارتباط با تجارت مرکبات انجام شده در کتابی تحت عنوان بازار جهانی مرکبات و کیوی در سال 75 منتشر شده است. بخش اعظم این کتاب به صادرات و واردات مرکبات اختصاص یافته و به طور مفصل در مورد تجارت مرکبات بحث شده است. و همایش شناخت استعداد های بازرگانی اقتصادی استان مازندران که در تاریخ 12/2/76 برگزار شد مقاله ای در ارتباط با بررسی مزیت نسبی مرکبات استان مازندران جهت صدور به کشورهای آسیای مرکزی ارائه شده است.
2-2 تاریخچه مرکبات
منشأ مرکبات در اصل نواحی حاره و معتدله بود. و این گیاه توسط مردم چین از مدتها قبل شناخته و کشت شده است. چین مبدا اولیه پرتقال به صورت وحشی و شمال هندوستان مبدا اصلی انواع نارنگی و لیمو شمرده می شود. پیدایش بذر برخی از مرکبات نظیر نارنج و بالنگ در بین النهرین زمان کاشت آنها به هزاره چهارم قبل از میلاد منتسب می کند.
در ایران در حدود 300 سال قبل از میلاد در مناطق گرمسیری استان خوزستان خصوصاً در شوش و شوشتر کشت شده است در همین سالها یعنی در حدود 300 سال قبل از میلاد مورخی به نام تئوفراتوس یک نوع از مرکبات به نام Citrurs Media را در اروپا دیده و از آن نام برده است. چندین قرن بعد اعراب پرتقال و لیموترش و نارنج را به آفریقا و اسپانیا و چند کشور همجوار برده اند و در قرن شانزدهم میلادی پرتقال به اروپا معرفی و کشت شد . در سال 1492 کریستف کلمب در دومین سفر خود بذور مرکبات (پرتقال – لیمو – نارنج – نارنگی) را به آمریکا برده و در محلی که اکنون هائیتی نامیده می شود کشت نمود. در سال 1590 مرکبات در برزیل کاشته شد و به این ترتیب مرکبات در دنیای امروز توسعه یافته است.
در ایران مرکبات موجی وجود نداشته و اعراب با فتوحاتی که نموده اند بزرگترین عامل انتشار مرکبات بودند و هنگام حمله به ایران مرکبات را نیز به ایران آوردند. پس از اعراب پرتقالی ها انواع مرکبات را به ایران آورده و در مناطق جنوبی کشور کشت نموده و تدریجاً در شمال نیز کاشته شده است. در این اواخر از کشورهای ترکیه، لبنان، آمریکا ارقام تجارتی آن وارد کشور شد و در نواحی شمال کشت شده است.
و . . .
فهرست مطالب:
سایر مطالعات انجام شده
تاریخچه مرکبات
مشخصات کلی مرکبات
درجه بندی جهانی مرکبات
شرایط آب و هوایی مناسب کشت و پرورش مرکبات
احتیاجات غذایی درختان مرکبات
بررسی وضعیت سطح زیر کشت و تولیدات مرکبات کشور
تولید جهانی مرکبات
فرآیند صادرات مرکبات
مراحل قبل از صدور
مراحل اداری صادرات میوه
بسته بندی
و . . .
منابع دارد
توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع مراجع محوری،روان درمانی و خود پنداره،
در قالب doc و در 33 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
رویکرد مراجع محوری به مفاهیم روانشناسی انسانی وابسته است.فرضیات کلی این رویکرد اینگونه هستند که مردم اساساً قابل اعتماد می باشند.آنها استعداد بالقوه وسیعی برای فهم خودشان وحل مشکلاتشان بدون مصاحبه مستقیم با درمانگر دارند واگر درمانگر آنها در رابطه درمانی شریک و همراه کند آنها برای خود رهبری ورشد قابلیتهایشان توانا می شوند. (کوری ۲۰۰۲)
روش مراجع محوری،روشی انسانی برای مشاوره گروهی است که درآن هر فردی به خود ودیگران برای بهبود بخشیدن به رفتار کمک می کند. راجرز(۱۹۵۱)انسان را اصولاً موجودی منطقی،اجتماعی،پیشرونده،واقع بین،سازنده،همکاری کننده وقابل اعتماد می انگارد.انسان تمایل دارد ومی کوشد تا به تحقیق خود نائل آید.روان درمانی ومشاوره نوعی یادگیری است که بدان وسیله مراجع به کسب بصیرت جدیدی درباره خود ورفتارش موفق می شود.رفتارمعلول است وبراثرعوامل ادراکی بوجود می آید. مشاوره تجربه کردن وآزمودن احساسات است که بدان وسیله مراجع به احساسات واقعی خود پی می برد.
(شفیع آبادی در ترسیم نظریه راجرز ،دایمرینگ وراسکین (۱۹۹۲)) چهار دوره تکاملی را برای این نظریه تعریف کرده اند:
اولین دوره در سال ۱۹۴۰بوده،راجرز با ابداع نظریه اش تحت عنوان مشاوره غیرمستقیم به رویکردهای سنتی روانکاوی فردی واکنشی نشان داد. نظریه او برایجاد فضایی مثبت وسازنده توسط درمانگر تأکید دارد او هنگامیکه با فرضیات کلی نظریه اش کار می کرد درخودش عشق مفرطی احساس می کرد.در همین پیوستاراوبا شیوه های معمولی درمانی،مثل تفسیرکردن،هدایت کردن،اشاره کردن ،تشخیص دادن وقانع کردن مبارزه می کرد.اساس عقیده او اینگونه بود که مفاهیم وشیوه های تشخیص ناکافی وزیانبار است ومورد سوءاستفاده قرار می گیرد.به این دلیل او اینگونه عوامل را از رویکرد خود حذف کرده است.
درمشاوره غیرمستقیم ازکاربرد این عوامل روی مراجعان اجتناب می کند وبه جای آن به عکس العمل نشان دادن،متمرکزشدن وطبقه بندی کردن رفتار،ارتباط کلامی وغیرکلامی مراجع در رابطه اقدام می شود.درطی این دوره اولیه تأکید برپذیرش احساسات بیان شده از سوی مراجع است.در این دوره تکنیک اصلی روشن سازی احساسات با هدف ایجاد بینش نسبت به احساسات است. (کوری۲۰۰۲ )
روان درمانی مراجع محوری
دوره دوم: سال ۱۹۵۰ را شامل می شود. دراین دوره کتاب منتشر شد.در این دوره راجرز نام نظریه اش را از روان درمانی غیرمستقیم به روان درمانی مراجع محوری تغییر داد.در این مرحله او به واکنش نسبت به مراجع وتمرکز روی او پرداخت ودر این مرحله عامل اساسی فهم دنیای پدیداری مراجع است.فرضیه دیگر راجرز بر این اصل بود که بهترین مراجع برای فهم هر شخص مراجع به چهارچوب قیاس درونی خود اوست او با صراحت تمام به گرایش خودشکوفایی به عنوان نیروی انگیزشی اساسی که منجر به تغییرات اساسی در مراجع می شود توجه داشت.
و . . .
فهرست مطالب:
نظریه های مراجع محوری
روان درمانی مراجع محوری
روان درمانی
فرضیه های کلی این رویکرد
اهداف مشاوره گروهی
فرآیند درمان و رابطه درمانی
شرایط رابطه درمانی
تعاریف خود پنداره
بزهکاری
و . . .
منابع دارد
توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع مذاکره وارکان اصلی مذاکره،
در قالب doc و در 86 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
تعاریف مذاکره :
مذاکره تبادل ارتباط برای رسیدن به توافقی است وقتی که شما و طرف مقابل شما دارای منافعی هستید که بین شما مشترک است و در همان حال منافعی دارید که با یکدیگردر تضاد است.( فیشرو یوری ،1383 ، 20 )
مذاکره فرآیند تصمیم گیری توافقی بین افراد به هم وابسته و با ترجیحات متفاوت است . ( رضائیان ، 1382 ، 89 )
مذاکره فرآیندی است که دو یا چند نفر یا گروه دارای هدف های مشترک و متضاد ،طرح های پیشنهادی خود را بیان می کنند و شرایط خاص خود را مورد بحث قرار می دهند تا احتمالاٌ به توافق برسند . ( Hellriegel & etal , 1995 , 446 )
مذاکره : هنر رسیدن به تفاهم متقابل از طریق چانه زنی و بحث و استدلال بر سر مسائل اساسی است در حقیقت « فرآیند » جریان و یا برنامه ای است که یک خرید و فروش را به نتیجه می رساند0 (حسینی ، 1383 ، 29 )
مذاکره:به معنی گفتگو ، بحث یا چانه زنی جهت دستیابی به توافقی در معاملات بازرگانی می؛باشد ( رستمی ، 1382 ، 78 )
مذاکره : نوعی از ابزار ارتباطی میان 2 طرف برای نیل به توافق پیرامون نیازها و نظرات متفاوت است . ( رستمی ، 1382 ، 78 )
مذاکره : ضرورتاٌ هنر یافتن فنی است که هر دو طرف بتوانند از معامله آنچه را که می خواهند بدست آورند . ( H.Buskirk and D.Buskirk , 1992 , 324 )
مذاکره فرآیند حل اختلاف عقیده هایی که در معاملات بین خریدار و فروشنده بوجود می آید . ( Ashcroft , 2004,230)
مذاکره ، فرآیند مصالحه که در آن گروه ها با مجموعه اهداف و ارزشهای مختلف و برمبنای منافع شخصی متفاوت شان می باشند است . ( manning and Robertson , 2003 , 61 )
مذاکره : وسیله ای است که توسط آن افراد با علائق متفاوت می توانند در مورد اینکه چگونه بتوانند با افراد به سازش برسند ، به معنی دقیق کلمه به عنوان یک روش حل تعارض در نظر گرفته می شود . (manning and Robertson , 2003 , 61)
مذاکره : فیشر و دیگران می گویند : که مذاکره وسیله ای اساسی در بدست آوردن این است که شما از دیگران چه می خواهید . مذاکره ارتباطات پس و پیشی است که برای رسیدن به توافق طراحی شده است وقتی که شما و طرف دیگر دارای منافعی هستید که تقسیم شده است و دیگرانی که مخالف هستند . ( Pullins & etal , 2000 , 467 )
از نظر دیوید اسمیت1 مذاکره عبارت است از : روش تصمیم گیری که با ترکیب از منافع مشترک و متعارض اعضای گروه هایی که در تصمیم گیری شرکت کرده اند مشخص می شود ، اشتراک منافع منجر به این ضرورت می شود که هر دو طرف با هر تصمیمی موافقت کنند ، منافع متعارض مربوط به خصلت موضوعات اساسی است که نسبت به موقعیت غیرعادی است.(Wimsatt and Gassenheimer , 1995 , 20 )
مذاکره : فرآیندی است که حداقل 2 طرف برای رسیدن به توافق موضوعاتی که متقابلاٌ سودمند است تلاش می کنند . ( Gulbro and Herbing , 1996 , 17 )
مذاکره فرآیند رسیدن به تفاهم متقابل ، از طریق چانه زنی ، بحث و استدلال بر نکات اساسی است به عبارت دیگر مذاکره مجموعه کنش ها و واکنش های طرفین بر سر موضوعات مورد علاقه آنهاست و این مجموعه کنش ها و واکنش ها به مراتب بیشتر از یک مقایسه ساده بین پیشنهادها و پذیریش ها است . ( حسینی ،1376 ، 200 )
و . . .
فهرست مطالب:
تعاریف مذاکره
ارکان اصلی مذاکره
مراحل اصلی در فرآیند مذاکره عبارتند از آمادگی
اقدامات و مراحل انجام کار قبل از مذاکره
شناسایی اهداف
هدف ها و نتایج مذاکره
پیش بینی جهت احتمالی مذاکرات
ارزیابی طرف مقابل
انتخاب استراتژی
تهیه و پیش نویس دستور جلسه
دستور جلسه باید
تعیین محل مذاکره
تعیین محل مذاکره
فواید تشکیل جلسات در دفتر حریف
محل استقرار
ارائه پیشنهاد
زمان بندی
ترغیب و تشویق جهت ارائه پیشنهاد
دفاع از اصول اولیه مذاکرات و رفع عوامل بازدارنده
پاسخ به پیشنهاد
چانه زنی
در مرحله چانه زنی باید
قالب های شناختی در چانه زنی
مذاکره کنندگان از طریق گوناگون می توانند منافع مشترک ایجاد کنند
ختم مذاکره
پایان گفتگو ممکن است به یکی از صورت های زیر تحقق یابد
برای پایان مذاکره راه های مختلفی وجود دارد باید راهی که انتخاب می کنید مناسب گروه باشد
به هم خوردن مذاکره و نحوه اداره ی آن
استفاده از میانجی
وظایف این نقش شامل موارد زیر است
توافق های آشکار و نهان
روش های مذاکرات بازاریابی
اجبار و قدرت خصمانه
تغییر نگرش همراه احساس
تلاش برای توافق میانه
توافقات مساعد متقابل تجاری
متقاعد کردن منطقی
اهداف تجاری واقعی
انواع اساسی مذاکره
مذاکره توزیعی
مذاکره تلفیقی
دهی مبتنی برگرایش
مذاکره درون سازمانی
مذاکره اصولی
به کار گیری نیروهای فردی در مذاکره
مهارت های مذاکره و نفوذ
بعد نفوذ به شرح زیر است
همکار – جنگجو
هدایت امواج موزون مذاکره
تاکتیک های اساسی در مذاکره
ایجاد وقفه در مذاکره
حفظ آبرو در مذاکرات غیر رسمی
اقدام به حمله
حمله غافلگیرانه
عبور از موانع با یک پرش
در اختیار گرفتن کنترل دستور جلسه
نقض مفاد قرارداد
گوش دادن
محدود کردن زمینه
بالا بردن ریسک
بلوف زدن
آینده را گرانتر جلوه دادن
چیز حواس پرت کن را ایجاد کند
صبر
سؤال پرسیدن
پاره ای از تاکتیک های خدعه آمیز رایج
اول فریبکاری آگاهانه
دوم جنگ روانی
سوم تاکتیک های فشار روی مواضع
شش عامل مهمی که مذاکره کننده باید بداند
شش اصل کلیدی موفقیت در مذاکره
مذاکره معطوف به عاقبت
اصول مذاکرات فروش
سو گیری های تصمیم گیری که مانع مذاکرات اثر بخش می شود
مسائل میان فرهنگی در مذاکره
بررسی تطبیقی سبک های مذاکره در جهان
جنبه های اخلاقی مذاکره
انگیزه ی رفتارهای غیر اخلاقی
سی نکته و رهنمود اساسی در مذاکره
منابع دارد
توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع مدیریت و برنامه ریزی شهری و حکمروایی،
در قالب doc و در 175 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
مقدمه
پیش از آغاز توصیف و تحلیل ، باید نخست مفاهیم و مبانی مورد بحث ،تعریف شوند تا در فرآیند پژوهش ، ابهام و دوگانگی در مفاهیم رخنه نکند .در این فصل از پایان نامه سعی بر آن است تا موضوع مورد بحث را مورد واکاوی قرار داده تا دید جامع تری را نسبت به موضوع فراهم سازیم به همین منظور این فصل به پنج بخش مجزا قابل تفکیک است و در اخر مدل مفهومی تحقیق برآنید این پنج بخش است .در بخش اول مباحث مربوط به مدیریت شهری مورد بحث قرار داده و ابتدا به ذکر تعاریف و مفاهیم مدیریت ،مدیریت شهری و ارتباط آن با برنامه ریزی شهری ،دیدگاه سیستمی در مدیریت شهری ،کاربرد مفهوم یکپارچگی مدیریت سازمانی در مدیریت شهری ،سابقه مدیریت شهری در کشور های مختلف ،مدل مدیریت شهری و به بیان اهداف مدیریت مجموعه شهری در ایران می پردازیم . در بخش دوم مباحث مربوط به مفاهیم حکمروایی ،حکمروایی و حکومت ،شاخص های مختلف حکمروایی خوب شهری وابعاد، ،اهداف ،رویکرد ها و استراتژی ها ،مراحل اجرایی حکمروایی خوب شهری و جایگاه حکمروایی شهری در تئوری های پایه حکومت و قدرت شهری بیان می کنیم در بخش سوم مباحث مربوط به سه شاخص مشارکت ،شفافیت ،بینش راهبردی مورد بررسی قرارمی دهیم در بخش چهارم مباحث مربوط به حکمروایی مناطق کلان شهری را بیان می کنیم وبه بررسی وضعیت حکمروایی در کلان شهر های ایران می پردازیم و در بخش پنجم به تحلیل مفاهیم حکمروایی دراسناد فرادستی کشور پرداختیم و در اخر مدل مفهومی تحقیق را ارائه می شود .
2-2- بخش اول : مباحث مربوط به مدیریت شهری
2-2-1-مدیریت
مدیریت دارای تعاریف بسیاری است , به طوری که برخی آن را هنر انجام کارهابه وسیله دیگران تعریف کرده اند (طالبی کهدویی , 1377, 200).وبرخی مدیریت را به معنی (( کار کردن با افراد و گروه ها برای رسیدن به مقاصد سازمان )) می دانند( هوس و ایچ بلا نچارد , 1371: 28). مدیریت فرایند به کار گیری منابع مادی و انسانی در برنامه ریزی, سازماندهی , بسیج منابع و امکانات , هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و براساس نظام ارزشی مورد قبول , صورت می گیرد . (رهمنا , 1387: 1) یکی از متداول ترین تعریف مدیریت عبارت است از کار با مردم برای مردم می باشد( طالبی کهدویی , 1377, 199 ).
مدیریت عبارت از فرایند , فعالیت یا مطالعه مربوط به وظیفه ای است برکسب اطمینان از این که تعدادی فعالیت متفاوت به نحوی در حال اجرا است که منجر به دست یابی به هدف معین می گردد .به ویژه وظیفه ای است مبتنی برایجاد و حفظ شرایطی که طی آن هدف های مطلوب از طریق کوشش های مشترک گروهی از افراد ( شامل کسی که به کار مدیریت می پردازد ) حاصل می گردد . همچنین عبارت است از گروهی از افراد دورن سازمان که در وهله نخست به اداره فعالیت های آن سازمان می پردازد ( فرنچ , 1377 , 378 ) .
و . . .
فهرست مطالب:
2-1- مقدمه
2-2- بخش اول: مباحث مربوط به مدیریت شهری
2-2-1-مدیریت
2-2-2-مدیریت شهری
2-2-3-ارتباط برنامه ریزی شهری و مدیریت شهری
2-2-4-مدیریت شهری یکپارچه
2-2-5-لزوم دیدگاه سیسمتی در مدیریت شهری
2-2-6-کاربرد مفهوم یکپارچگی مدیریت سازمانی در مدیریت شهری
2-2-7-سابقه مدیریت شهری در کشور های مختلف جهان
2-2-8-مدل های مدیریت شهری
2-2-9-اهداف کلان نظام جامع مدیریت مجموعه های شهری در ایران
2-3- بخش دوم: مباحث مربوط به حکمروایی
2-3-1-تعریف حکمروایی
2-3-2-حکمروایی و حکومت
2-3-3-شاخص های حکمروایی خوب شهری
2-3-4-شاخص های حکمروایی در ایران
2-3-5-ابعاد مختلف حکمروایی شهری
2-3-6-اهداف حکمروایی خوب
2-3-7-مراحل اجرایی حکمروایی خوب
2-3-8-رویکرد ها و استراتژی های عمده حکمروایی کلان شهری
2-3-9-خاستگاه نظری رویکرد حکمروایی شهری
2-3-10-جایگاه حکم روایی شهری در تئوری های پایه حکومت و قدرت شهری
منابع دارد